Ny direkte rute fra København til Bordeaux

easyJet_Airbus_A319-100_takeoff_ny_bemaling-1200px.jpg

Nu bliver det muligt at komme direkte fra Københavns Lufthavn til Bordeaux i det sydvestlige Frankrig. Det sker til november, når britiske easyJet begynder at flyve på ruten to gange om ugen.

Bordeaux er en storby med en fantastisk stemning. Flotte historiske bygninger, spændende forretninger og lækre restauranter med lokal mad. I det hele taget byder det sydvestlige Frankrig på store oplevelser inden for både natur, kultur og historie - og så har Bordeaux-regionen stolte traditioner med produktion af vin.

Nu bliver det igen nemmere at komme fra København til det sydvestlige Frankrig. Til efteråret begynder easyJet at flyve direkte mellem København og Bordeaux - en rute, der ikke har været fløjet på siden coronapandemien.

"Det er godt for genrejsningen af luftfarten, at easyJet ser et stort potentiale i at udvide sit rutenet fra CPH. Bordeaux er en fransk favoritdestination, som jeg også er sikker på, at der er rigtigt mange passagerer, der vil glæde sig over, er tilbage", siger Morten Mortensen, chef for ruteudvikling i CPH.

easyJet begynder at flyve fra København til Bordeaux den 10. november 2022 med to ugentlige afgange - torsdag og søndag. Der bliver sat en Airbus A319 ind på ruten med plads til 156 passagerer. Dermed er der i alt fem direkte ruter fra Københavns Lufthavn til forskellige franske destinationer.

"Vi er glade for at kunne åbne en ny eksklusiv rute med easyJet, som også er en mulighed for befolkningen i Bordeaux til at opdage Københavns charme. Der er stor efterspørgsel på nemme og overkommelige rejser i hele Europa, og med vores attraktive netværk og tilbud er vil den nye rute være til gavn for begge byer", siger Reginald Otten, manager, easyJet i Frankrig.

Britiske easyJet er et af verdens største flyselskaber med en flåde på flere end 320 fly. easyJet knap 1.000 forskellige ruter og dækker 153 lufthavne i 35 lande. Selskabet har 14 ruter ud af CPH til syv forskellige lande.

CPH Presse  / +45 3231 2800