TIl kamp mod dårlig akustik

Februar 2021

AKUSTIKPANEL81739353_205967790559092_3530870434025908428_n.jpg

Panelerne giver en glød og stemning i et rum, som de færreste akustikløsninger kan hamle op med. Oven i købet er de lavet af FSC-certificeret træ og genbrugsmaterialer. Kan skræddersys på mål og nemt monteres med søm eller lim.

God akustik på en weekend
Skræddersyede træpaneler til loft, vægge – eller sengegavl

Nordisk minimalisme med store, åbne rum og hårde overflader er én af de mest oversete årsager til støjgener og dårlig akustik i de danske hjem. Garant lancerer nu en særdeles fleksibel løsning, som er nem at montere og med sin varme træglød stopper rumklang, men spreder hyggen.

Panelerne kan bruges til alt fra sengegavle til vægge eller skræddersyede løsninger, der kan tilpasses vinduer, særlige vinkler og hjørner.

I modsætning til traditionelle listelofter og vægbeklædninger, der både er omkostningsrige og tidskrævende at montere, er akustikpanelerne en langt mere fleksibel løsning, ligesom panelerne er et dekorativt element frem for et nødvendigt onde.

"Dårlig akustik er et virkelig stort problem i mange hjem. Og panelerne her er nemme at sætte fast med sømpistol eller monteringslim. Vi har i en periode haft nogle få butikker til at teste produktet i sortimentet, og efterspørgslen har faktisk blæst os lidt bagover. Derfor ruller vi det nu ud online og i alle vores 62 butikker," forklarer Erik Vangsgaard, produktchef hos Garant

TIP! En tommelfingerregel er, at for at opnå bedst mulig akustik bør lyddæmpende materialer udgøre 25-35 procent af et rums areal – hvilket hurtigt kan være svært i et mindre rum. Her har panelerne fra Garant den klare fordel, at de ikke fylder særlig meget i rummet.

AKUSTIKPANEL_Sengegavl.jpg

FSC-certificeret træ

og genbrugsplast fra verdenshavene

Akustikpanelerne er produceret i Danmark af FSC-certificeret egefinér fra bæredygtige skovbrug.

Filten, der giver den lydabsorberedende effekt, er lavet af genbrugsplast indsamlet fra havene. Samtidig er filten både brandhæmmende og allergivenlig for at sikre et sundt indeklima.

Fås i flere størrelser, fx 30 x 240 cm, fra 648 kr. pr. panel.

Skærmbillede 2021-02-02 kl. 18.21.48.png

AKUSTIKPANEL_forside_billede.jpg

Fakta om akustik og efterklangstid

Akustik er defineret med begrebet efterklangstid, som fortæller, hvor længe lyden er om at dø ud i et rum. En kort efterklang giver oplevelsen af, at lyden alene kommer fra selve lydkilden og ikke bliver kastet rundt i rummet. Den anbefalede efterklangstid er 0,6 sekunder. Vælger du akustikpaneler til et større areal, opnår du en efterklangstid på 0,5 sekunder.
Kilde: Garant

Skærmbillede 2021-02-02 kl. 18.21.14.png

Har du yderligere spørgsmål, eller har du brug for produkter eller højtopløselige billeder fra Garant til styling, foto eller anden form for samarbejde, bedes du kontakte

Katrine Munkeholm på tlf. 2829 7632 eller katrine@fday.dk