Lars Fournais nægtede som direktør at

underskrive årsregnskab i Nordisk Fjer

MarketConnect_Bestyrelsen_LarsFournais_PhotoPressConnect_0001_nologo.jpg

AGF's bestyrelsesformand Lars Fournais (th) er gæst i podcasten Bestyrelsen, som har Morten Huse Eikrem-Jeppesen som vært. PR-foto

Allerede som 35-årig løb erhvervsmanden og nuværende bestyrelsesformand for fodboldklubben AGF, Lars Fournais, i sit første alvorlige dilemma, da han som dansk direktør i Nordisk Fjer nægtede at underskrive årsregnskabet for selskabet.

Det kostede ham kort tid efter jobbet. Nordisk Fjer endte som en af de største danske erhvervsskandaler. Lars Fournais har derimod efterfølgende fået en flot erhvervskarriere, som også har ført ham ind som både medlem og formand i en række bestyrelser i dansk erhvervsliv.

I det første afsnit af podcasten Bestyrelsen, som udgives af erhvervsmediet MarketConnect og som har erhvervsmediets chefredaktør Morten Huse Eikrem-Jeppesen som vært, deler Lars Fournais rundhåndet ud af sine erfaringer fra bestyrelseslokalerne.

Han fortæller også om arbejdet i det jyske galehus AGF og om, hvad det giver ham at gå langs Skjern Å og nyde sin store passion, fluefiskeri.

"Bestyrelsen tager lytterne med ind i erhvervslivets magtfulde bestyrelseslokaler. Her vil nogle af landets mest erfarne bestyrelseskvinder og -mænd fortælle om konkrete erfaringer, ansvaret, dilemmaerne og deres syn på udviklingen i landets bestyrelser. Blandt gæsterne vil også være eksperter med indsigt i blandt andet bestyrelsesansvar, ESG-dagsordenen, rekruttering og afrapportering," fortæller Morten Huse Eikrem-Jeppesen.

"Der mangler et rum, hvor både de meget erfarne og mindre erfarne erhvervsfolk kan dele ud af deres erfaringer fra bestyrelsesarbejdet til en bredere kreds. Rigtig mange erhvervsledere drømmer om at få gang i en bestyrelseskarriere. Men hvad skal der egentlig til, og hvordan udfylder man opgaven på den rigtige måde. Det er nogle af de spørgsmål, som mange stiller sig selv, og som denne podcast vil forsøge at besvare," siger Morten Huse Eikrem-Jeppesen.

Hør podcasten her

MarketConnect_Bestyrelsen_LarsFournais_PhotoPressConnect_0001.jpg

For yderligere oplysninger kontakt Morten Huse Eikrem-Jeppesen, mobil 53 85 07 70