7 maj 2019

ZONE DENMARK VINNER SINA HITTILLS VIKTIGASTE UTMÄRKELSER

Juryn för German Brand Award har utsett Zone Denmark till Årets innovativa varumärke. Teamet bakom det danska designmärket är både hedrade och entusiastiska över erkännandet, som kröner en intensiv revitaliseringsprocess.

"Vi gjorde det!" Tre års hårt slit på Zone Denmark har nu belönats med några av den internationella designindustrins mest prestigefyllda utmärkelser.

German Design Council har tilldelat Zone Denmark hela två utmärkelser för excellent brand management - närmare bestämt i kategorierna: Kitchen & Household Appliances och det prestigefyllda specialpriset "Brand Innovation of the Year".

Att vinna internationella designpriser är långt ifrån något nytt för Zone Denmark. Men till skillnad från de tidigare produktpriserna handlar det den här gången om själva varumärket.

- Tillsammans med vårt designteam har vi gjort en rejäl satsning på att lyfta Zone Danmarks designprofil, på samma sätt som vi har höjt nivån i vårt PR-och marknadsföringsarbete, säger Michael Bruun, Design & Brand Manager på Zone Denmark.

- Priserna här är den största klapp på axeln vi kan önska oss, säger Michael Bruun, som tillsammans med teamet lanserade revitaliseringen i 2015. Sedan dess har projektet fått nya muskler efter att Zone Denmark förra året köptes upp av Skandinaviens ledande varumärkes- och handelshus, F&H of Scandinavia

German Brand Award arrangeras av tyska Rat für Formgebung Service GmbH. Förra året kunde man hitta namn som Opel Exclusive och Lufthansa AG bland pristagarna.

Michael Bruun och hans team tar emot priserna på Telekom Hauptstadtrepräsentanz i Berlin i juni, där vinnarna också presenteras i German Brand Awards online-galleri.

About Zone Denmark:

Zone Denmark makes a statement that leaves you in no doubt.  We interpret evolving trends by rethinking beauty and functionality for everyone who shares our belief in a profoundly positive life. Expressed in an honest and colourful way, our designs challenge convention, inspire curiosity and embrace exquisite materials. We've won several international design awards with our team of innovative Danish designers, which is great. But it's our design-loving friends around the world that make it all worthwhile!

IMAGEBANK:  skyfish.com

Zone Denmark’s SINGLES collection 2019

Malene Yding, PR - Tlf.: +45 21 57 37 67 Mail: may@fh-as.dk
Mette Østergaard Gudiksen, Social Media - Tlf.: +45 88 16 76 54 Mail: mgu@fh-as.dk