Tre råd til at gøre dit nye badeværelse langtidsholdbart
18. juni 2021

Sådan gør du dit nye badeværelse til den bedste investering

IFÖ_SET05_SENSE_SPIRA_ART_WALLHUNG_SWEDEN_S02_CMYK_Big Size.jpg

Ifö Spira Art toilet fra 4.228 kr., Ifö Sense underskab 6.505 kr.
KLIK PÅ BILLEDET FOR AT DOWNLOADE I HIGHRES

Det er dyrt at renovere badeværelse. Derfor kan det være en rigtig god idé at få gjort det nye badeværelse langtidsholdbart. Her er tre tips til, hvordan du sikrer, at dit nye badeværelse bliver en god investering.

Fire ud af fem danskeres førsteprioritet er lang holdbarhed, når de skal lave nyt badeværelse. Det viser en ny undersøgelse foretaget af YouGov for Geberit Group. Ud over lang holdbarhed er faktorerne; 1) vandbesparelse, 2) at det er et anerkendt mærke og 3) pris fremhævet som vigtige i valget af et nyt badeværelse.

Det giver altså mening for både pengepung og klimakonto at investere i en indretning, der holder på den lange bane.

Ifølge Geberits produktchef, Per Holleufer, skal du primært være opmærksom på disse tre ting, når du køber nyt til badeværelset:

1. Vælg et tidløst design
Her er den hvide farve klassikeren, der aldrig går af mode. Den hvide farve er til gengæld nem at pifte op med en farvet væg, tekstiler, åbne hylder med lækre cremer og krukker og småmøbler, der er nemme at udskifte, hvis (eller når ...) du får lyst til at se på noget nyt.

Geberit iCon håndvask fra 2.996 kr.,

Geberit iCon underskab fra 4.983 kr.

Geberit iCon sideskab fra 5.668 kr.

Geberit iCon overskab fra 2.913 kr.

2021_Geberit-iCon_middle_I_5_Big-Size.jpg

2021-Renova-Plan-SlimRim-washbasin-light-hickory-top-view-open-drawers_Big-Size.jpg

Geberit Renova Plan underskab fra 3.638 kr.

Geberit Renova Plan håndvask fra 1.733 kr.

2. Vær opmærksom på, hvordan de sanitære overflader er behandlet

Keramiske overflader er fra naturens side porøse og dermed mere modtagelige for snavs. På sanitet giver man derfor altid overfladen en særlig smudsafvisende behandling. Der er dog stor forskel på kvaliteten og dermed holdbarheden af disse. Derfor bør du gå efter et anerkendt mærke i høj kvalitet – som tommelfingerregel hænger pris og kvalitet sammen her.

Geberits sanitet er behandlet med en patenteret KeraTect
t®-overflade, mens Ifös sanitet er behandlet med den særlig rengøringsvenlige Ifö Clean.

3. Vælg produkter, der er nemme at rengøre

Desto nemmere det er at holde overfladerne i dit badeværelse rene, desto længere tid holder de sig smukke og indbydende. Undgå derfor så vidt muligt synlige bolte, beslag og hæng så mange møbler som muligt op på væggen. Nogle produkter er også designet specielt til at være nemme at gøre rene. Det gælder fx toilettet Geberit ONE, hvor du med et enkelt klik kan tage hele toiletsædet af og nemt kan rengøre alle kringelkroge, hvor der ellers hurtigt ophober sig bakterier.

2019-Bathroom-02-H2-Geberit-ONE_bigview.jpg
2019-Geberit-ONE-WC_bigview-1.jpg

Geberit ONE fra 6.369 kr.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er foretaget blandt et repræsentativt udsnit af 1000 danskere i 2021 af YouGov på vegne af Geberit Group.

For produktinformation og øvrige pressehenvendelser, kontakt

FRIDAY, Anja Hellberg, tlf. 2858 8076, anja@fday.dk

Vis i browser