7. mai 2019

PRESSEMELDING

ZONE DENMARK FÅR SINE HITTIL VIKTIGSTE UTMERKELSER

Juryen hos German Brand Award har utnevnt Zone Denmark som årets innovative varemerke. Teamet bak det danske designmerket er både beæret og begeistret over anerkjennelsen, som er en hyllest av en intens revitaliseringsprosess.

«We did it!» Tre år med hardt arbeid hos Zone Denmark har blitt hyllet med et par av de mest prestisjetunge utmerkelsene i den internasjonale designbransjen.

German Design Council har tildelt Zone Denmark hele to utmerkelser for excellent brand management - i kategoriene: Kitchen & Household Appliances og den prestisjetunge spesialutmerkelsen «Brand Innovation of the Year».

Det er ikke nytt at Zone Denmark får internasjonale utmerkelser. Men i motsetning til de tidligere utmerkelsene, handler det denne gangen om selve varemerket.

«Sammen med designteamet vårt har vi arbeidet hardt med å løfte Zone Denmarks designprofil, og vi har også forbedret nivået i vår PR- og marketinginnsats», forteller Michael Bruun, Design & Brand Manager hos Zone Denmark.

«Disse utmerkelsene er den største anerkjennelsen vi kan ønske oss», sier Michael Bruun, som tok initiativ til revitaliseringen sammen med teamet i 2015. Prosjektet ble styrket da Zone Denmark ble oppkjøpt av Skandinavias ledende brand & trading house, F&H of Scandinavia, i fjor

German Brand Award organiseres av tyske Rat für Formgebung Service GmbH. I fjor fant man navn som Opel Exclusive og Lufthansa AG blant prismottakerne.

Michael Bruun og teamet hans får overrakt utmerkelsene ved Telekom Hauptstadtrepräsentanz i Berlin i juni, og vinnerne blir også presentert i German Brand Awards' nettgalleri.

About Zone Denmark:

Zone Denmark makes a statement that leaves you in no doubt.  We interpret evolving trends by rethinking beauty and functionality for everyone who shares our belief in a profoundly positive life. Expressed in an honest and colourful way, our designs challenge convention, inspire curiosity and embrace exquisite materials. We've won several international design awards with our team of innovative Danish designers, which is great. But it's our design-loving friends around the world that make it all worthwhile!

IMAGEBANK:  skyfish.com

Zone Denmark’s SINGLES collection 2019

For mer informasjon:

Malene Yding, PR - Tlf.: +45 21 57 37 67 Mail: may@fh-as.dk
Mette Østergaard Gudiksen, Social Media - Tlf.: +45 88 16 76 54 Mail: mgu@fh-as.dk

Social media icon Social media icon Social media icon

www.zonedenmark.dk