Nyhedsbrev
13. december 2019

Damhusledningen: Gudrun i gang med sidste etape

Gudrun har startet den sidste rejse i Hvidovres undergrund. Tunnelboremaskinen blev sat i gang ved Egneborgvej, og gnaver sig nu vej frem under Hvidovrevej til krydset ved Landlystvej. Hvis alt går vel er hun fremme i slutningen af januar, og så er intet mindre end små seks års tunnelering i Hvidovre afsluttet! Og fra næste sæson med kraftig regn og skybrud vil Hvidovre være bedre sikret mod oversvømmede veje og Damhusåen vil være renere, fordi tunnelen er med til at mindske risiko for overløb af kloakvand til åen.

Gudrun, da hun var helt nymalet og klar til første etape. Nu er hun sendt afsted på den sidste etape i Hvidovres undergrund.

Vi skynder os...

Vi vil meget gerne snart være færdige med at fylde så meget i gadebilledet i Hvidovre. Nu har vi derfor fået lov til at arbejde længere på hverdage og også om lørdagen. På hverdage kan vi nu arbejde frem til kl. 22 og de næste to lørdage kan vi arbejde kl. 8-16. Der vil derfor være aktivitet på byggepladsen Hvidovrevej/Egneborgvej. Den 22. december sænker julefreden sig over byggepladserne frem til starten af januar, hvor vi er tilbage på almindelige arbejdstider.

Der var stort fremmøde, da vi inviterede inden for på byggepladsen ved Landlystvej/Hvidovre Alle. Inden forår forventer vi at byggepladsen er væk igen.

Byggepladserne forsvinder i løbet af foråret

Den byggeplads, der lå på Hvidovre Alle, er nu fjernet - vi mangler dog at genetablere hæk ind mod naboen. Byggepladsen ved Landlystvej/Hvidovre Alle er ved at blive lukket ned, og vi forventer, den er væk inden foråret. Når den er væk vil vi færdiggøre nogle tilslutningsarbejder til tunnelen i Hvidovre Alle, så vi er ikke helt væk fra området, når byggepladsen forsvinder. Det arbejde kan vi dog først lave når man også kan komme ind på Hvidovre Alle via Landlystvej. De to sidste byggepladser på Hvidovrevej forsvinder først i løbet af foråret. Tunnelboremaskinen skal være helt fremme og derefter skal vi lave tilslutninger til skakten, så kloakvandet fra området bliver koblet på, og der skal støbes et låg, inden vi kan fylde op og lægge asfalt.

Vi passer på dine persondata. Læs mere om, hvordan vi behandler dine oplysninger her.

HOFOR

Hovedstadsområdets Forsyningsselskab

Ørestads Boulevard 35 | DK-2300 København S

Telefon: 3395 3395