Friluftsrådet

Nyhedsbrev 11. september 2019

Nyheder fra Vores Natur

Så blev det tid til at sende jer en lille hilsen igen.

Projektbeskrivelserne er snart i hus

Siden sidst har I, der er involveret i fyrtårnsprojekterne, arbejdet på at færdiggøre projektbeskrivelserne. Tak for det - vi ved, at I er mange, der har lagt en rigtig stor indsats.

Næste skridt er godkendelse hos styregruppen og fondene - det vil ske inden udgangen af september. Vi giver jer besked ligeså snart det sker.

Lancering af pulje på seks millioner kroner

Som I måske har set, blev puljen under Vores Natur lanceret den 5. september.

Frem til den 1. november kan lokale almennyttige foreninger, organisationer og forbund søge om tilskud til aktiviteter, som spiller ind i et eller flere af de fem fyrtårnsprojekter. Læs mere om de fem fyrtårne her.

Derudover er der nogle konkrete kriterier, som ansøgerne også skal forholde sig til - dem kan I finde her.

Puljen er på seks millioner kroner, og er en del af Vores Natur-projektet, som Nordea-fonden, AAGE V. JENSEN NATURFOND, 15. Juni Fonden samt Udlodningsmidler til Friluftsliv, der administreres af Friluftsrådet, har oprettet og finansieret. Læs pressemeddelelsen om puljen her.

Vi vil opfordre jer alle til at fortælle jeres bagland og netværk om puljen, så relevante lokale foreninger og organisationer bliver gjort opmærksomme på, at de har denne mulighed. Ansøgningsskemaet finder I her.

Vil I vide mere om puljen, er I velkomne til at ringe eller skrive til vores kollega Rikke Damm på 24 52 60 89, mail: rda@friluftsraadet.dk. Eller som altid, kan I kontakte Simon eller mig.

Simon: 24 63 77 11, mail: sih@friluftsraadet.dk

Signe: 24 63 63 88, mail: sib@friluftsraadet.dk

Informationsmøder i København og Århus

Som en del af lanceringen af puljen, åbner vi dørene op for to informationsmøder, så interesserede kan høre mere om de fem fyrtårnsprojekter, kriterierne for at søge puljen og ikke mindst få sparring på konkrete ideer. Møderne vil også skabe rammen for, at lokalforeninger og organisationer kan netværke på tværs, og eventuelt brainstorme over fælles ideer eller nye samarbejder.

Informationsmøderne foregår:

I Århus den 25. september kl. 15.30-17-30, på Naturhistorisk Museum, Wilhelm Meyers Allé 10, 8000 Aarhus. Tilmeld dig her

I København den 26. september kl. 15.30-17.30, i Friluftsrådet (sekretariatet) Scandiagade 13 2450 København SV. Tilmeld dig her

Hvis I er interesseret i at deltage, skal I huske at tilmelde jer via de links, I ser ovenfor.

Vi håber at se så mange som muligt. Jer fra fyrtårnsprojekterne er mere end velkomne til at deltage. Det ville være rigtig hjælpsomt, hvis I har lyst til at fortælle om jeres projekt og bidrage med sparring og vejledning.

Tidslinje over den kommende tid

Her er en tidslinje over de næste milepæle i projektet:

Vi ses!

Ellers ønsker vi jer en god september! Hav det godt så længe.

Bedste hilsner

Simon og Signe