Ni gyldne perler fra B&O

5. november 2020

Golden Collection

Ny kollektion hylder B&Os mest populære design

Bang & Olufsen lancerer Golden Collection, der består af ni udvalgte klassikere, som er blevet genskabt i farver og materialer forbundet med varme og lang holdbarhed – fra det moderne designikon Beoplay A9 til verdens måske mest avancerede digitale højttaler, Beolab 90.

Klassikerne er redesignet i guldfarvet aluminium, tekstiler i naturfarver, ægte lammeskind, massiv eg og Carrara marmor.

"Mange af vores kunder får et særligt, følelsesmæssigt forhold til Bang & Olufsen-produkter, ligesom med et højtelsket møbel. Det forhold bliver til varige minder. Derfor fejrer vores Golden Collection ikke blot vores passion for uovertruffent håndværk og lang levetid i design, men også vores 95-årige historie med at skabe minder sammen med vores kunder," siger Bang & Olufsen VP for Design, Gavin Ivester.

Den nye kollektion består af ni af de mest populære klassikere fra Bang & Olufsens produktportefølje.

Her er de ni nyheder

Beosound Balance er opgraderet med guldfarvede aluminiumsdetaljer, strikket tekstil og en elegant Carrera-marmorbase - som markerer første gang, Bang & Olufsen har brugt Carrara-marmor.

Marmorens organiske karakter betyder, at ikke to højttalere er identiske, hvilket tilføjer et ekstra lag eksklusivitet til en allerede forbløffende højttaler.

Vejl. udsalgspris DKK 19.880

Beoplay A9 er en enestående kombination af sublim lyd og design i verdensklasse.

Den trådløse højttaler, der betragtes som et møbel af designere, har en guldfarvet aluminiumsring, lyse ben i egetræ og et sandfarvet specialtekstil fra Kvadrat.

Vejl. udsalgspris DKK 20.000

Beosound 2 er et bærbart, trådløst højttalersystem med en sofistikeret 360-graders lydoplevelse.

Højttalerens karakteristiske design har fået en dobbelt anodiseret guldfarvet aluminiumskrop produceret på Bang & Olufsens aluminiumsfabrik i Struer.

Den unikke form gør det muligt for dybere basnoter at komme ud under højttaleren.

Vejl. udsalgspris fra DKK 15.000

Beovision Harmony har et nyt, guldfarvet aluminiumslydcenter, et matchende gulvstativ og et håndlavet højttalercover lavet af aluminium og lys eg finér.

Det nye design matcher både Beolab 50 og Beolab 90, der også lanceres med gyldne detaljer. Det giver mulighed for at skabe et gennemført udtryk.

Højttalerne har detaljer i gyldne nuancer i aluminium, varme, sandfarvede tekstiler og håndlavede detaljer i lys eg.

Beolab 50, vejl. udsalgspris DKK 224.000

Beolab 90, vejl. udsalgspris DKK 550.000

Beovision Harmony, vejl. udsalgspris fra DKK 145.500

Beosound A1 2nd Generation byder på et lettere og slankere design end sin forgænger, funktioner som f.eks. Voice Assistent, dobbelt så lang batterilevetid og en fyldigere lyd.

Højttaleren har et perleblæst gyldenfarvet aluminiumsgitter og rem i ægte læder.

Vejl. udsalgspris DKK 2.000

Den nye kollekton byder også på noget til den helt personlige lydoplevelse:

Beoplay H95 lanceres i gyldent aluminium og har sandfarvede ørepuder af ægte lammeskind.
Vejl. udsalgspris DKK 6.000

Beoplay E8 3rd. Generation kommer til lejligheden i et sandfarvet læderetui med trådløs opladning og med elegante guldfarvede aluminiumdetaljer.

Vejl. udsalgspris DKK 2.750

Tilgængelighed

Golden Collection kan købes på www.bang-olufsen.com, i Bang & Olufsen-butikker og hos udvalgte forhandlere fra 17. november 2020 – Bang & Olufsens officielle 95 års-fødselsdag.

KONTAKT

Har du spørgsmål til produkterne, eller ønsker du at låne Bang & Olufsen-produkter til test eller foto, kontakt Anja Helberg på tlf. 2858 8076 eller anja@fday.dk.
Highres billeder af hele Bang & Olufsens kollektion kan hentes på dette link eller via FRIDAYs imagebank fdaylife.dk.

FRIDAY -  Bredgade 25 F, 4. sal  - 1260 København K