ERHVERVSNYT I RUDERSDAL - Maj

Nyhedsbrev 30. april 2019

EKSPORT OG INTERNATIONALISERING

Sådan får du succes med eksport - se video

60 virksomheder deltog i erhvervsarrangement om eksport den 4. april, hvor Ruderdal Kommune i samarbejde med Erhvervshus Hovedstaden havde inviteret regionens virksomheder til arrangementet 'Få succes med eksport'.

Læs nyhed og se videoreportagen her

Få skræddersyet eksportplan

Hvis din virksomhed skal vækste og forberedes til eksport, handler det bl.a. om at blive koblet med de rigtige internationale partnere.

Rudersdal Kommune og Erhvervshus Hovedstaden er gået sammen om at hjælpe små og mellemstore virksomheder med at finde frem til deres eksportpotentiale. Sammen med en række samarbejdspartnere tilbydes du flere forskellige eksporttilbud.

Kontakt Rudersdal Kommunes erhvervskonsulent Bjørn Engsig eller forretningsudvikler Per Nygaard, Erhvervshus Hovedstaden.

HJÆLP TIL DIGITAL OMSTILLING AF DIN VIRKSOMHED

SMV med digitale dagdrømme?

Kom ind i Digital Ledelseskultur og byg fremtidens digitale fundament.

Udviklingsforløbet kan være løsningen for dig og din virksomhed. Digital Ledelseskultur giver virksomhedsledere kompetencerne til at omsætte drømme til virkelighed.

Mange undersøgelser viser, at det essentielle i en transformering til en mere digital virksomhed er ledere og andre nøglepersoner i virksomheden. For hvis dem, der bestemmer, ikke forstår og understøtter en digital plan, så er der ingen plan.

Din virksomheds vej til effektiv digital transformation

Sprint dig til digital transformation. Har din virksomhed ambitioner om at komme i gang med digitalisering eller styrke eksisterende tiltag? Har du brug for at vide, hvordan bestemte former for digitalisering og ny teknologi kan bruges til at nytænke virksomhedens produkter, services eller forretningsmodeller? Eller vil du have testet en konkret idé på jeres kunder?

Sprint:Digital er et tilbud til dig, som er beslutningstager i en SMV og står overfor digitale forandringer.

Tilskud til rådgivning om digital omstilling eller udvikling af E-handel

Få uvildig bistand til at identificere:

• Hvor i din virksomhed er der størst potentiale for at indføre ny teknologi?
  • Hvilke teknologier er relevante for dig at investere i?
  • Hvordan ser businesscasen ud ved at investere i ny teknologi?

Du kan også få uvildig bistand til implementerings-forløbet og hjælp til at høste gevinsterne ved ny teknologi. Du kan få tilskud til indkøb af privat rådgivning. Tilskudspuljen til rådgivning om digital omstilling udmøntes efter først-til-mølle-princippet og lukker senest den 10. juni 2019. En ny tilskudspulje lanceres efter sommer.

Virksomhederne kan søge her

Kontakt Forretningsudvikler fra Erhvervshus Hovedstaden Steen Lohse eller Rudersdal Kommunes erhvervskonsulent Bjørn Engsig

BYGGERI

Book en forhåndsdialog

Har du planer om at bygge nyt, til eller om i din virksomhed? Så kan du booke en forhåndsdialog med Byplan via vores selvbetjeningsløsning på kommunens hjemmeside. Her får du vejledning i de overordnede regler og principielle spørgsmål, som du bliver mødt af, når du vil bygge, herunder de nye regler i Bygningsreglement 2018. Vi vejleder dig også i, hvordan du udformer din officielle byggeansøgning.

Du skal være opmærksom på, at du som udgangspunkt også skal søge om byggetilladelse fra kommunen hvis:

• anvendelsen af bygningen ændres
  • du foretager indvendige ombygninger

Erhvervsområde i Nærum kan nu udvikles

Tilbage i januar lagde erhvervsminister Rasmus Jarlov vejen forbi virksomheden Brüel & Kjær i Nærum for at overbringe en god nyhed; grønt lys til at bygge flere arbejdspladser i erhvervsområdet i Nærum. Nu træder den reviderede Fingerplan i kraft.

GRØN OMSTILLING

Er din virksomhed klar til den cirkulære økonomi?

Rudersdal Kommune inviterer sammen med en række samarbejdskommuner til gå-hjem-møde  den 9. maj 2019. Kom og hør, hvordan PPG Coatings (tidligere Dyrup A/S) har øget konkurrenceevnen og fastholder arbejdspladser i Danmark ved at satse på bæredygtighed og cirkulær økonomi.

Læs mere om mødet og tilmeld dig her senest den 6. maj 2019

Grønne Besøg i Holte Midtpunkt

Rudersdal Kommunes miljømedarbejdere planlægger at komme ud på grønne besøg hos butikker og kontorer i Holte Midtpunkt den 6.-8. maj 2019, hvor vi ser frem til at snakke om affaldssortering og -håndtering, herunder potentialer for øget genanvendelse og muligheder for energibesparelser.

Læs mere om besøgene i Holte Midtpunkt her

VIL DU VIDE MERE

Kontakt vores erhvervskonsulent Bjørn Engsig på e-mail ensi@rudersdal.dk eller tlf. 72 68 31 38, hvis du har brug for hjælp eller en indgang til kommunen, Erhvervshus Hovedstaden eller andre erhvervspartnere.

Læs mere om erhvev på rudersdal.dk/erhvervsservice

Tilmelding til nyhedsbrev

Hvis der er andre i din virksomhed, som kan have udbytte af at modtage nyhedsbrevet, kan det ske ved at klikke her.

Vi passer på dine data

Vi har kun registreret din e-mail. Denne oplysning bruger vi udelukkende, når vi skal sende nyhedsbrevene ud. Læs mere på rudersdal.dk/minedata

Hvis du ikke længere ønsker at modtage erhvervsnyhedsbrevet, kan du altid afmelde dig via linket nederst i de mails, du modtager. Hvis du afmelder dig, sletter vi dine data, og du vil ikke længere modtage nyhedsmails.

Social media icon Social media icon Social media icon
Rudersdal Kommune