3 april 2019

Torkstället du kan öppna och stänga med en hand

Många av oss känner igen situationen att ha famnen full av tvätt, men tvingas lägga det ifrån oss för att veckla ut torkstället. Med det nya torkstället från Leifheit kan du ha tvätten i ena armen, och med den andra kan du ta torkstället och veckla ut med bara en hand.

Med tvätten i ena armen kan du med den andra ta torkstället och veckla ut med bara en hand.

Letar du efter ett kvalitetstorkställ? Ett som har lite fler genomtänkta funktioner? Som står stabilt och har en lång livslängd? Då kan marknadens ledande märke, Leifheit, inte förbises. I över 50 år har Leifheit utvecklat både material och teknologi, så du kan få dina kläder torra så bra som möjligt med minsta möjliga arbete.

Med lanseringen av det helt nya torkstället har Leifheit gjort det igen. Leifheit Linopop-up 140 är ett behändigt och kompakt paraplytorkställ på fot, och stativet kan slås upp och fällas ihop med en hand bara genom att aktivera en knapp. Det tar mycket lite plats när det ska förvaras och är därför lämpligt till exempel för campingen, balkongen och mindre bostäder.

Leifheit Linopop-up 140 väger endast ca. 3,5 kg och är lätt att transportera. Ett överdrag ingår, så ställningen lätt kan skyddas mot smuts - rena linor betyder ren tvätt.

Ställningen har 14 meter torkplats, svarande till en maskins tvätt. Den yttersta linan har en bredd på 110 cm och därmed gott om plats till breda tygstycken.

Hopslagen höjd 147 cm, utslagen maxhöjd 110 cm. Torkytan mäter 83 x 116 cm när ställningen är utslagen.

Leifheit Linopop-Up torkstället, kr. 699,00

Malene Yding, PR - Tlf.: +45 21 57 37 67 Mail: may@fh-as.dk
Mette Østergaard Gudiksen, Social Media - Tlf.: +45 88 16 76 54 Mail: mgu@fh-as.dk

leifheit.se