Luk naturen ind på badeværelset
12. december 2019

Ifö Spira Art toilet fra DKK 4.228 // Renova Plan underskab fra DKK 3.825
KLIK PÅ BILLEDET FOR AT DOWNLOADE I HIGHRES

Gør badeværelset til hjemmets fristed

Januar 2020 lancerer Ifö et nyt univers, 'Inspired by nature', hvor naturmaterialer og virksomhedens tætte tilknytning til de minimalistiske, nordiske designtraditioner bliver ekstra tydelig i både billedvalg og sortiment.

På badeværelset må tiden gerne stå stille. Her skal være ro til at tænke og være alene med sig selv, før man endnu engang står ansigt til ansigt med den pulserende verden.

"Wellness og alenetid præger i høj grad, hvordan dagens badeværelse skal se ud og fungere. Her skal være plads til ro og fordybelse i en nærmest zen-agtig stemning," fortæller Nina Slothuus Nielsen, marketingschef hos Ifö.

Derfor har Ifö søgt mod naturen – et træk, der matcher Ifös 80-årige tilknytning til de nordiske lande og naturen her. Planter, organiske materialer og afrundede former bidrager til den rolige stemning, og det sætter Ifö fokus på. For eksempel er klinisk hvide fliser skiftet ud med en mere naturtro variant, og hårde overflader er erstattet med blødere teksturer.

Ifö Sense underskab fra DKK 4.065 // Ifö Spira Art toilet fra DKK 4.228

KLIK PÅ BILLEDET FOR AT DOWNLOADE I HIGHRES

FOKUS PÅ OVERBLIK & INDRE RO

Designet er inspireret af naturen og de elementer, som vi finder omkring os, men indvendigt er alt nøje strukturet for at sikre, at følelesen af ro får plads til at skinne igennem. Med rigeligt med opbevaringsplads kan alt få en fast plads i skuffeindsatser, opbevaringslommer og dybe skabe. På den måde er det nemt at skabe ro i det, øjet ser, og derved flytte fokus til den indre ro.

Ifö Caribia badekar fra DKK 5.404

Ifö Sense underskab fra DKK 4.065

SMART DESIGN

Men det er ikke kun designet, der er gennemtænkt. Både materialer og udførelse er udvalgt for at skabe et badeværelse, der ikke blot er pænt at se på, men ligeledes nemt at vedligeholde. Badeværelset kan nemt blive en bakteriebombe, hvis man ikke er opmærksom på at vælge de rette materialer og udformninger. De blanke porcelænsoverflader i serien er nemme at holde rene og uden steder, hvor skidt kan samle sig. De rene linjer er altså ikke blot et designmæssigt tilvalg, men en praktisk funktion, der gør hverdagen lettere.

Ifö Spira Art toilet fra DKK 4.228 // Renova Plan underskab fra DKK 3.825

For produktinformation og øvrige pressehenvendelser, kontakt

FRIDAY, Anja Hellberg, tlf. 2858 8076, anja@fday.dk

Vis i browser