Pressemeddelelse 23. maj 2019

Comwell donerer jubilæumsmøde

I anledningen af Comwells 50-års jubilæum forærer den danske hotel- og konferencekæde 14 gratis møder væk til organisationer eller foreninger, der er med til at gøre en forskel for andre, og som bidrager positivt til lokalmiljøet, regionalt eller landsdækkende. Her i Køge kan der ansøges om et gratis møde på Comwell Køge Strand.

"Vi vil gerne give noget igen til de mange foreninger og organisationer, der hver dag fx er med til at tage hånd om det lokale forenings- og idrætsliv, socialt udsatte eller andet. Vores kernekompetence er vores prisvindende mødekoncept, vores fantastiske rammer, den gode service og vores økologiske og velsmagende mad. Den nærvær og tryghed vil vi gerne give tilbage til de mange, der gør en forskel," siger Comwells driftsdirektør, Peer Rysgaard.

Jubilæumsmødepakken indeholder:

·         Et dagsmøde for op til 50 personer på et valgfrit hotel

·         Morgenbuffet med brød, kaffe/the, frugt, saft og isvand

·         Kaffebuffet hele dagen

·         Frokostbuffet med 30-60% økologi

·         Eftermiddagskage og frugt

·         Mødelokale inkl. AV-udstyr

I 1969 åbnede Scanticon Skaade Bakker ved Aarhus som det første formålsindrettede konferencecenter i Danmark. Dvs. et sted som var indrettet med fokus på møder og konferencer - og ikke omvendt - et sted som blev tilpasset til møder og konferencer.

Lægeforeningen og Ingeniørforeningen, der stod bag Scanticon, ønskede at skabe ideelle rammer for deres medlemmer. De lagde vægt på, at alt, hvad der var i undervisningslokalerne, skulle være i top. Teknikken og ruminddelingen var så professionelt, at DR brugte dem som lydstudier. Værelserne på Scanticon Skåde Bakker var små og uden tv. Man skulle være ude i fællesområderne, så man var social med sine kollegaer. Naturen blev inddraget, og derfor lå bygningen også langt væk fra byens fristelser.

Det var samtidig her, at Comwell (som den danske hotelkæde siden kom til at hedde) lancerede, som de første i Danmark, mødepakkebegrebet. Det vil sige et ophold, hvor prisen var sammensat af forplejning, mødelokale og evt. overnatning.

Mødekoncept er en del af Comwell DNA

Meget er sket siden. I år 2000 deltog Comwell i VisitDenmarks projekt "Fremtidens mødekoncept". Det medførte, at "MeetingDesign" blev introduceret, som navnet på Comwells mødekoncept. Et koncept som Comwell stadig udfordrer og udvikler. Grundelementerne i Comwell MeetingDesign er stadig tryghed, rammer, service og deltagerinvolvering.

I dag driver Comwell 14 hoteller i Danmark og 2 hoteller i Sverige samt Centralværkstedet og Smedien i Aarhus. Desuden samarbejder koncernen med BC Hospitality Group om Comwell Conference Center Copenhagen.

Der kan ansøges om et jubilæumsmøde via Comwells hjemmeside: https://www.comwell.com/jubilaeum

Mødet skal afholdes i perioden august - december 2019, og de udvalgte foreninger/organisationer får besked i uge 25.

Comwell donerer jubilæumsmøde_Køge.docx
borupgaard.jpg

Simon Verheij
PR- og kommunikationsansvarlig