26. november 2020

Movia har inviteret dine børns venner, Popsi og Krelle, med i bussen

Børneunderholdningsduoen Popsi og Krelle har fredag 27. november premiere på singlen og musikvideoen "Mundbindssangen", hvor de synger Hjulene på bussen - med mundbind på. Det lyder hyggeligt, og det er det også. Den legesyge duo viser nemlig, hvordan man både kan smile og have det rart i bussen - også mens mundbindskravet gælder. Optagelserne er lavet i samarbejde med mobilitetsselskabet Movia, som har udlånt både bus, buschauffør og billetkontrollører til optagelserne.

Foto: Louis Kongshøj Laursen

Popsi og Krelle blev født på YouTube i maj 2018 og er to af de mest populære danske børnefigurer, der henvender sig til de mindste børn - og til deres forældre og bedsteforældre. For et par uger siden stillede mobilitetselskabet Movia en bus med både chauffør og billetkontrollører til rådighed for duoen, så de sammen med en masse børn kunne optage en musikvideo.

Popsi er et syngende krammedyr og Krelle er Popsi's guitarspillende bedste ven. Duoen har 470.000 danske børnefamilier, der ser med hver dag på deres YouTubekanal, som er en af nordens største med over 180 millioner afspilninger. Det er makkerparret Maiken Ingvordsen og Christian Reinholtz, som står bag Popsi og Krelle.

"Jeg har en baggrund i musik- og komponistbranchen, og Christian i forlagsbranchen, så derfor kommer der også flere og flere af vores egne sange på repertoiret. Hjulene på bussen er en af vores allermest populære sange, så da vi fik idéen til at sætte fokus på mundbind, børn og nærvær og skrive en nye tekst, så var det jo oplagt at bede Movia om lov til at optage musikvideoen sammen med en masse børn i en bus. At Movia gik all-in og stillede både bus, buschauffør og billetkontrollører gratis til rådighed i et par timer, var jo bare helt fantastisk", siger Maiken Ingvordsen, som er Popsi i duoen.

Popsi kun er 4 år inderst inde og har derfor som den eneste i musikvideoen - udover de medvirkende børn - ikke mundbind på i musikvideoen.  Både de medvirkende børn og Krelle er en del af hendes normale omgangskreds og musikvideoen blev optaget på et garageanlæg hos en af Movias busoperatører Keolis.

"Popsi og Krelle er kæmpestore hos små børn og deres forældre. I Movia er vi meget glade for, at Maiken og Christian skrev til os og spurgte, om de måtte optage en sang i bussen. Vi synes, at musikvideoen er blevet helt perfekt og viser masser af den gode stemning, som vi altid gerne vil have med i bussen. Samtidigt er det et rigtigt godt budskab i denne coronatid, at vi alle skal passe på hinanden og holde humøret højt", siger kommunikationsdirektør i Movia Camilla Struckmann.

Se musikvideoen på Popsi og Krelles YouTube kanal

Movia Presse, tlf. 36 13 20 10 eller presse@moviatrafik.dk

Movia er Danmarks største og grønne mobilitetsselskab. Vi kører årligt med ca. 200 mio. kunder i busser, lokaltog og flextrafik. Alle med hver deres historie. Det bliver til 22.602 historier i timen. I Movia arbejder vi for, at flere skal transportere sig klimavenligt sammen. Og vi har sat klare mål for vores fælles fremtid: I 2030 er alle vores godt 1.300 busser fossilfri - mindst halvdelen kører på el. Flextrafikken køres i elbiler, og nye lokaltog er eldrevne. Movia ejes af de 45 kommuner og to regioner på Sjælland. Vi er en offentlig virksomhed reguleret af lov om trafikselskaber. Læs vores Mobilitetsplan 2020.

TRAFIKSELSKABET MOVIA
Gammel Køge Landevej 3 - 2500 Valby - presse@moviatrafik.dk - Tlf: 36 13 20 10

Social media icon Social media icon

Vis i browser