30. december 2020

Ejere skyder 200 mio. kr. i Lagkagehuset

Jason Cotta, CEO i Lagkagehuset

Lagkagehuset tilføres ved årsskiftet 200 mio. kr. ekstra i aktiekapital fra selskabets to ejere, Nordic Capital og L Catterton.

Pengene skal bruges til at fastholde de vækststrategier, som Lagkagehuset fortsat har på trods af et svært år, hvor corona-pandemien har sat indtjeningen under pres.

Det forklarer CEO i Lagkagehuset, Jason Cotta.

"Vi er helt utroligt glade for at have ejere, som i den grad tror på os. På trods af et svært år på grund af coronaen, ser vi ud til at komme fornuftigt ud af det i forhold til situationen blandt vore konkurrenter og resten af detailhandlen. Med dette kapitalindskud kan vi fastholde vores vækstambitioner i Danmark, England og USA," siger Jason Cotta.

Han forklarer, at Lagkagehuset ser en række muligheder i kølvandet på Corona-pandemien.

"Vi kan se, at vores bagerier i lokale byområder samt vores drive-in bagerier og vores digitale tilstedeværelse er styrket - både i Danmark og internationalt. Kombineret med en snarlig tilbagevenden til noget, vi kan kalde en form for normal, tror vi, at vi kan sikre yderligere fodfæste i de markeder, vi opererer i," siger Jason Cotta.

Nordic Capital og L Catterton købte i 2017 Lagkagehuset. Siden har de to ejere skudt over en mia. kr. ind i kæden, der i dag beskæftiger mere end 3000 medarbejdere. Lagkagehuset har 103 butikker i Danmark. Derudover driver bagerkæden 13 bagerier i London og tre i New York.

For yderligere oplysninger kontakt Morten Huse Eikrem-Jeppesen, PressConnect, mobil 53 85 07 70

DSC03797.jpg