Pressemeddelelse 20. januar 2021

Ny dansk hudplejeserie sætter kunsten forrest

Yanii Hand Cream.jpeg

Klint Care er sat i verden med en drøm om at forene kunst og hudpleje ved at invitere unge, kvindelige kunstnere til at sætte deres eget unikke præg på Klint Cares hudplejeprodukter.

Resultatet er cremer og sæbe fyldt med vitaminer og omegafedtsyrer med kunst i smukke farver på forsiden - klar til at sprede optimisme og kulør i hjemmet.

Det nye, danske hudpleje-brand, Klint Care, sætter kunsten på forsiden, så deres sæbe, håndcreme og bodylotion både frisker hjemmet og huden op.

Klint Care har brugt et år på at udvikle nærende og naturlige hudplejeprodukter fyldt med vitaminer, aminosyrer, mineraler og omegafedtsyrer til huden, men der er lagt lige så meget omhu i at gøre glad og livsbekræftende kunst til en integreret del af brandets eksklusive produkter.

Kunsten til produkterne er skabt af unge, kvindelige kunstnere, der alle får helt frie hænder til at udfolde sig. Deres positive budskaber om krop, diversitet og livsglæde breder sig derfor frit over etiketter og indpakning som former og farver. Resultatet er hverdagsforkælelse, der passer perfekt ind i tendensen til at lege mere med farverne i boligen.

I øvrigt ser Klint Care produkternes æsker som meget mere end blot indpakning. Kunsten på æskerne er nemlig fuldt ud genanvendelig. Æsken kan helt enkelt skilles ad, klippes til og indrammes. Klint Care sælger derfor også rammer, som passer til kunsten på æskerne.

Klint Care forhandles her:

www.klintcare.dk

Klint Natascha

Håndcreme, 250 ml, DKK 165, Håndsæbe, 250 ml, DKK 105, Bodylotion, 250 ml, DKK 165

Motiv af: Natascha Baumgärtner.

@trudeiskrude

Klint Yanii

Motiv af: Yanii Putrii.

@y.illustrations

Klint Emma

Motiv af Emma Rodriguez.

@mooncrab.jpg

Natascha Hand Cream.jpg

Natascha 5-Edit-2-Edit-2.jpg

Klint Cares produkter er:

Nærende:  Klint Care udvælger naturlige ekstrakter og olier på baggrund af deres indhold af næringsstoffer, der dokumenteret gavner huden. Specifikt fokuserer Klint Care på vitaminer, omegafedtsyrer, aminosyrer og mineraler.

Sikre: For Klint Care er beslutningen om, hvilke ingredienser der skal i et produkt, lige så vigtig som hvilke der ikke skal i. Klint Care har derfor en liste på over 1,300 ingredienser, som aldrig bliver en del af brandets produkter –heller ikke selv om de umiddelbart har gode og plejende egenskaber.

Ansvarlige: Klint Care tager ansvar og vil ikke påvirke vores verden negativt. Derfor er bæredygtighed en afgørende målestok gennem hele virksomheden. Det inkluderer de naturlige ingredienser, der indgår i produkterne, produktion, emballage og distribution. Derudover er alle produkter veganske og naturligvis ikke testet på dyr.

Produktfamilie_KLINTcare.jpg

Udlån og billedmateriale

Billederne i denne pressemeddelelse kan hentes i høj opløsning simpelhen ved at klikke på dem.

Hos FRIDAY hjælper vi hjertens gerne med udlån til test eller foto samt yderligere billedemateriale, og du er altid velkommen til at skrive til karsten@fday.dk