22. oktober 2019

Willy Feddersen bliver ny kommunaldirektør i Middelfart Kommune

Willy Feddersen

Willy Feddersen tiltræder den 1. december som ny kommunaldirektør i Middelfart Kommune. Foto: Middelfart Kommune

Et enigt byråd i Middelfart Kommune besluttede mandag aften at udpege Willy Feddersen, 56 år, som ny kommunaldirektør i Middelfart Kommune. Willy Feddersen skifter dermed direktørposten i Haderslev Kommune ud med et tilsvarende job i Middelfart Kommune. Her får han til opgave at fortsætte og udvikle kommunens arbejde med velfærd, bosætning, grøn omstilling og vækst. Willy Feddersen afløser Steen Vinderslev og tiltræder i sit nye job 1. december 2019

NAVNE

Det er en både erfaren og dynamisk leder, der om en måneds tid sætter sig i direktørstolen i Middelfart Kommune.

Det står klart, efter Middelfart Byråd mandag aften godkendte ansættelsen af Willy Feddersen som ny kommunaldirektør.

Willy Feddersen kommer fra en stilling som kommunaldirektør i Haderslev Kommune og har over 25 års ledelseserfaring fra blandt andre Haderslev og Aabenraa Kommuner.

Han har siden 2012 været kommunaldirektør i Haderslev Kommune og har før det blandt andet været direktør for Børn og Skole i Aabenraa Kommune og erhvervs- og kulturdirektør i Haderslev Kommune.

Nu venter nye udfordringer på den anden side af Lillebælt, og dem ser Willy Feddersen frem til:

- Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg fra sidelinjen har fulgt udviklingen af Middelfart Kommune med stor interesse, og da muligheden for at søge stillingen som kommunaldirektør opstod, havde jeg ikke brug for lang betænkningstid.

- Middelfart Kommune er en stærk og klimabevidst vækstkommune midt i Danmark. Middelfart har ikke kun fanget tidsånden, men også formået at agere stærkere end de fleste. Ambitionerne er skarpe og samspillet mellem borgere, erhvervsliv og kommune er dynamisk. Muligheden for at medvirke til at udvikle det yderligere er et stort privilegie, som jeg glæder mig til at tage fat i. Og jeg vil gå til opgaven med stor respekt for de resultater, der er skabt gennem årene.

Borgmester i Middelfart Kommune, Johannes Lundsfryd Jensen, glæder sig over, at det har været muligt at tiltrække en så stærk kandidat, og han ser frem til samarbejdet med Willy Feddersen:

- I Willy Feddersen har vi først og fremmest fået en utrolig stærk og erfaren leder. Willy har et usædvanligt godt kendskab til alle dele af den kommunale virksomhed og samtidig et rigtig godt blik for, hvad der skal til for at få borgere, virksomheder og foreninger til at spille sammen om at skabe udvikling og fremdrift i et område.

- Vi har i forvejen et godt kendskab til Willy Feddersen, som vi har haft et fortrinligt samarbejde med i Syddanmark og Trekantsområdet. Og undervejs i vores samtaler, har han bekræftet os i, at han besidder det drive, og de menneskelige og faglige kvaliteter, der skal til, for at sætte sig i spidsen for den rivende udvikling Middelfart Kommune er inde i.

Blå bog.

• Willy Feddersen er 56 år og født og opvokset på Tønder-egnen. Han blev student i 1981 og blev efterfølgende kandidat i statskundskab fra Århus Universitet i 1989.
  • Han har været leder siden 1993, hvor han blev ansat som afdelingsleder i Social- og Sundhedsforvaltningen i Haderslev Kommune.
  • I 2000 blev Willy Feddersen udviklings- og kulturchef og i 2007 erhvervs- og kulturdirektør. I 2009 blev han udpeget som Stabsdirektør.
  • I 2011 blev Willy Feddersen ansat som direktør for Børn og Skole i Aabenraa Kommune, inden han året efter fik jobbet som kommunaldirektør i Haderslev Kommune.
  • Privat er Willy Feddersen gift med Conny Boysen Feddersen. Parret har to voksne børn.
  • I sin fritid er Willy Feddersen en særdeles aktiv motionist. Han dyrker blandt andet løb og vandreture, men er også optaget af blandt andet rytmisk musik og læsning af især skønlitteratur og idéhistorie.

Willy Feddersen
Kommende kommunaldirektør i Middelfart Kommune
Willy.Feddersen@gmail.com

Johannes Lundsfryd Jensen
Borgmester i Middelfart Kommune
Mail. Johannes.lundsfrydjensen@middelfart.dk

Social media icon Social media icon Social media icon Social media icon Social media icon

I Middelfart Kommune forbinder vi tingene. Vi forbinder historie og fremtid i udviklingen af Danmarks vækstcentrum. Vi forbinder væksten med en bæredygtig omstilling. Vi forbinder mennesker, der er forskellige, i stærke fællesskaber. Og vi forbinder helt bogstaveligt Danmark, øst og vest. Broerne til alting begynder her.