ERHVERVSNYT I RUDERSDAL

Nyhedsbrev 3. juni 2019

Forretningsudvikling og forskningssamarbejde

Skab udvikling og vækst i din virksomhed i samarbejde med forskningsmiljøer.

DTU samarbejder med virksomheder om at udvikle bæredygtige idéer, der skaber arbejdspladser og nye muligheder. Mange Rudersdal-virksomheder har allerede glæde af samarbejdet. Læs om de forskellige tilbud herunder.

Indgå i samarbejde med DTU

Forskningsbaseret produktudvikling

Har din virksomhed brug for hjælp til at udvikle nye produkter eller optimere produktionen, eller skal du have udført en videnskabelig undersøgelse eller måling? Indgå i et samarbejde med DTU's forskere, og få adgang til forskningsbaserede, innovative løsninger på din virksomheds udfordringer.

Få del i ny teknologi, eller bliv en del af en start-up

Virksomheder har mulighed for at få adgang til idéer og opfindelser fra DTU ved at indgå en aftale om køb eller licensering af rettigheder. DTU hjælper hvert år nye vidensbaserede virksomheder til verden - hele vejen fra idé eller opfindelse over patentering og licensering til forretningsudvikling og finansiering. Din virksomhed har mulighed for at blive en del af processen.

Klynger og netværk - få viden og nye ideer

DTU er med i en række klynger og netværk, hvor virksomheder, myndigheder og andre vidensinstitutioner mødes og udveksler viden og idéer. Som deltager får din virksomhed del i den nyeste forskningsbaserede viden på en nem og uforpligtende måde. Samtidig giver et netværk dig adgang til dialog, sparring og idéudvikling med både forskere og praktikere fra erhvervslivet.

Læs mere om de enkelte netværk, og se, hvordan din virksomhed bliver medlem her

Nye rådgivningstilbud fra Erhvervshuset

Erhvervshuset Hovedstaden er knudepunkt for erhvervsfremmeindsatsen. De mange tilbud til iværksættere og vækstvirksomheder udbygges i 2019 med tilbud til små- og mellemstore driftsvirksomheder efter ønske fra virksomheder og kommune. Der er bl.a. fokus på at understøtte detailhandel og styrke virksomhedernes arbejde med verdensmålene, herunder klima og CSR-initiativer.

Mød Erhvervshusets forretningsudviklere til åbent hus

Hør mere om de nye muligheder for sparring, lyt til oplæg fra virksomheder, og lær om de nye ydelser gennem en snak med Erhvervshuset Hovedstadens forretningsudviklere til åbent hus den 11. juni kl. 13-15.

Læs mere og tilmeld dig her

Tid til Økonomitjek?

Mange iværksættere og ejerledere i SMV'er er fra dag ét drevet af lysten til at udvikle deres produkt eller service, og styring af økonomien er måske mere en 'nødvendig administration'.

Virkeligheden er dog, at det bliver langt sjovere - og en meget bedre forretning for dig - hvis du har styr på din økonomi og finansiering.

Erhvervshus Hovedstaden tilbyder et Økonomitjek, hvor du som virksomhed får uvildig, professionel og sparring med et ekspertpanel.

Work-life balance for iværksættere

Fire velbesøgte iværksætterarrangementer i Rudersdal i foråret 2019 følges den 19. juni op af fokus på work-life balance. Som selvstændig iværksætter er din virksomheds succes afhængig af dig. Du har mange roller, du skal udfylde, og du er ofte alene om alle opgaverne og med ansvaret.

Hvis du går ned, går din virksomhed også ned. På denne workshop får du nogle gode redskaber til at skabe en sund work-life-balance.

Læs mere om tilmeld dig her

Styrk din lederprofil

Ønsker du i højere grad at træde ud af virksomhedens daglige drift og træde ind i lederrollen, og har du ambitioner om at udvikle din forretning?

Så er Vækstrettet Kompetenceudvikling noget for dig. Du får her en unik mulighed for at skærpe  dine lederkompetencer og løfte din virksomheds resultater gennem et eksklusivt  og skræddersyet forløb.

Vi tager udgangspunkt i en kortlægning af dine  ledererfaringer og -kompetencer, som kombineret med virksomhedens vækst og udviklingspotentiale munder ud i en vækstplan. Vækstplanen fungerer som en handlingsplan for den fremtidige udvikling, og den er startskuddet for de efterfølgende aktiviteter i programmet.

Målgruppen er vækstvirksomheder mellem 10-100 ansatte.

Få mest ud af de nye grønne markeder

Har din virksomhed ambitioner om at vækste ved at blive en del af den igangværende grønne omstilling? Så er programmet Grøn vækst via grønne forretningsmodeller måske noget for dig.

Med udgangspunkt i din forretningsmodel identificerer vi sammen de grønne muligheder i din eksisterende forretning:

• Måske har du allerede bæredygtige elementer i din produktion, din distribution eller dit mindset?
  • Måske kan du gøre det grønne til en mere central del af din forretningsmodel?
  • Eller måske har du et grønt produkt, der skal ud på nye markeder?

Hvis du er klar til et intensivt vækstprogram, hjælper Erhvervshus Hovedstaden dig i mål som grøn markedsleder.

Grøn omstilling

Lokale virksomheder går med i projekt om affaldssortering

Den 2. maj deltog lokale virksomheder i Rudersdal til  kick-off på Rudersdal Kommunes nye projekt "Sammen om nem affaldshåndtering og mere genanvendelse".

Projektet har til formål at udvikle en værkstøjskasse, som skal gøre affaldssortering og genanvendelse nemmere for små og mellemstore virksomheder i kommunen.

Læs mere om kick-off-mødet, og hvordan din virksomhed kan deltage her

Kan du rådgive små og mellemstore virksomheder om grøn omstilling og bæredygtige bundlinjer?

Så kom til informationsmøde den 17. juni om, hvad det indebærer at blive rådgiver for projektet Bæredygtig Bundlinje 2.0, som Rudersdal Kommune er partner i.

Læs mere om projektet, og find invitationen her.

VIL DU VIDE MERE

Kontakt vores erhvervskonsulent Bjørn Engsig på e-mail ensi@rudersdal.dk eller tlf. 72 68 31 38, hvis du har brug for hjælp eller en indgang til kommunen, Erhvervshus Hovedstaden eller andre erhvervspartnere.

Læs mere om erhverv på rudersdal.dk/erhvervsfremme-og-erhvervsservice

Tilmelding til nyhedsbrev

Hvis der er andre i din virksomhed, som kan have udbytte af at modtage nyhedsbrevet, kan det ske ved at klikke her.

Vi passer på dine data

Vi har kun registreret din e-mail. Denne oplysning bruger vi udelukkende, når vi skal sende nyhedsbrevene ud. Læs mere på rudersdal.dk/minedata

Afmelding

Hvis du ikke længere ønsker at modtage erhvervsnyhedsbrevet, kan du altid afmelde dig via linket nederst i de mails, du modtager. Hvis du afmelder dig, sletter vi dine data, og du vil ikke længere modtage nyhedsmails.

Social media icon Social media icon Social media icon
Rudersdal Kommune