Midlertidig lukning på Hjallesegade fra mandag 13. november

En del af Hjallesegade bliver lukket i cirka en måned, mens Fjernvarme Fyn skal lægge rør på tværs af vejen. Gravearbejdet er Fjernvarme Fyns sidste omgang ledningsflytninger i forbindelse med letbaneprojektet.

Fjernvarme Fyn skal grave fjernvarmerør ned på tværs af Hjallesegade. Derfor er det nødvendigt at lukke en del af Hjallesegade, mellem Egegårdsvej og jernbanen, af for biltrafik.

Spærringen forventes at gælde i cirka en måned - fra mandag 13. november og indtil midt i december.

Stenløsevej anbefales som omkørsel for bilister mellem Svendborgvej og Hjallesegade.

Cyklister og fodgængere har mulighed for passage forbi arbejdsarealet.

Arbejdet med at flytte rør og ledninger forud for letbanen i Hjallese nærmer sig sin afslutning. Arbejdet i Hjallesegade er Fjernvarme Fyns sidste stykke forberedende arbejde i forbindelse med letbaneprojektet.

Næste fase af forberedelserne til letbanebyggeriet er allerede begyndt på Hestehaven, hvor der bliver etableret en ny fælles cykel- og gangsti i den nordlige side af vejen. Derudover flyttes vejforløb og indkørsler til virksomhederne på sydsiden af vejen, så der bliver skabt plads til letbanesporet.

Sidste fase af letbanebyggeriet i Hjallese, selve sporarbejdet, forventes at gå i gang i 2018. Her bliver der lagt skinner, bygget stationer og etableret teknik og kørestrøm til letbanen.

Thomas Juhl Bruun, kommunikationskonsulent, Odense Letbane P/S

23 41 42 96 / tjbr@odenseletbane.dk