FORENINGSNYT

Foreningsnyt om Covid-19

unknown documenttype 'template' 12. marts 2020

Glostrup Kommune lukker for adgangen til alle fritidsfaciliteter.

Glostrup Kommunes faciliteter lukker ned

Glostrup Kommune bakker op om de anbefalinger, der kommer fra regeringen i denne ekstreme situation. For at forebygge spredningen af Covid-19 lukker Glostrup Kommune derfor alle fritidsfaciliteter ned. Nedlukningen varer i første omgang til den 27. marts og gælder både mødelokaler, klubhuse, idrætsfacilitteter, bibliotek, biograf mv.
For foreninger i Glostrup betyder det, at der fra i dag ikke længere er adgang til kommunale faciliteter, hverken indendørs eller udendørs.

Vi har lavet en plakat, som I kan hænge op på døren til jeres klublokaler mv. Du kan hente plakaten her.

CORONA plakat.pdf

Kontakt med team Kultur og Idræt

Da regeringen har besluttet at lukke alle ikke-kritiske offentlige funktioner, er Team Kultur og Idræts kontor på rådhuset ikke bemandet fra fredag den 13. marts. Alle ansatte i team Kultur og Idræt arbejder så vidt muligt hjemmefra, og kan kontaktes via mail. Der vil formentlig være forlænget svartid. Du kan kontakte teamet via den mailadresse du plejer at bruge, eller til kultur@glostrup.dk

Ansøgningsfrister og sagsbehandlingstid

Alle ansøgningsfrister gælder fortsat, men der kan være længere sagsbehandlingstid med hensyn til både afgørelser og udbetalinger.

Tilbagemeldinger på ansøgninger, som skal afgøres i de politiske udvalg, vil blive forsinket. Det gælder godkendelse af fordelingen af haller og sale, aktivitetsilskud, ansøgninger til Udviklingspuljen samt Kulturpuljen. Svar på disse ansøgninger afventer af de politiske møder genoptages.