Nyhedsbrev 25. september 2018

Gladsaxe Erhvervskonference 2018

Gladsaxe Kommune inviterer erhvervsledere, Byråd og samarbejdspartnere til årets erhvervskonference. Temaet er partnerskaber som en ny nøgle til vækst.

Konferencen er den 12. november kl. 13.30-17.30 og holdes hos Alfa Laval Søborg, Maskinvej 5.

Læs mere og

Tilmeld dig

Glx. Erhvervskonference 2017

Gladsaxe Erhvervskonference 2017 havde FN’s verdensmål som tema og samlede over 100 deltagere på Gladsaxe Gymnasium.

Adm. direktør Per Lund Hansen glæder sig til at lægge hus til konferencen den 12. november

Adm. direktør Per Lung Hansen, Alfa Laval

Per Lund Hansen foran en dekanter produceret af Alfa Laval.

Industrivirksomheden Alfa Laval har sagt ja til at få besøg af omkring 100 lokale samarbejdspartnere fra virksomheder og kommune, når Gladsaxe Kommune inviterer til den årlige erhvervskonference.

- Vi glæder os til at invitere indenfor og fortælle om, hvad der sker på Søborg-siten, siger adm. direktør Per Lund Hansen.

Gladsaxe Erhvervspris 2018

Er din virksomhed kandidat?

Har din virksomhed gjort noget særligt for at

skabe bæredygtig vækst og velfærd i Gladsaxe i året, der er gået? Eller kender du en virksomhed, som har?

Læs mere og vær med til at indstille årets modtager af prisen

Virksomheden RTT var vinder af Gladsaxe Erhvervspris 2017.  Claus Jønck og Jens Hultgren modtog prisen af borgmester Trine Græse og Erik Weidinger, næstformand for Gladsaxe Erhvervsråd.

Virksomheden RTT var vinder af Gladsaxe Erhvervspris 2017. Claus Jønck og Jens Hultgren modtog prisen af borgmester Trine Græse og Erik Weidinger, næstformand for Gladsaxe Erhvervsråd.

MOE Rejsegilde

Foto: Ursula Bach

Rejsegilde på udvidelse af MOE's domicil

Onsdag 19. september blev der holdt rejsegilde på en 3.500 m2 stor udvidelse af ingeniørvirksomheden MOE's oprindeligt 11.500 m2 store domicil i Søborg.

Nyt om Letbanen

Trafikanter får ekstra information under letbanebyggeriet
Trafikken på og omkring Ring 3 bliver påvirket de kommende år, når byggeriet af hovedstadens nye letbane går i gang.

Vi bygger en gangtunnel under sporene ved Buddinge Station

Vi går nu i gang med at bygge en gangtunnel under S-togs-sporene på den østlige side af Buddingevej ved Buddinge Station. Gangtunnellen skal gøre det let at skifte mellem letbane, S-tog og bus, når letbanen åbner i 2025. Vi forventer, arbejdet varer frem til efterår 2019.

Læs mere om byggeriet af letbanen i Gladsaxe

Hold øje med trafikken - brug de kendte kanaler. Tryk på logoerne og kom direkte ind på siden.

google maps
DR P4
Rejseplanen

Vejdirektoratet
COWI CitySense

Udbud

Istandsættelse af skoletoiletter på Grønnemose Skole og Vadgård Skole

Gladsaxe Kommune renoverer skoletoiletter på Grønnemose Skole på adressen Høje Gladsaxe Torv 4, 2860 Søborg, samt på Vadgård Skole på adressen Kong Hans Allé 45-47, 2860 Søborg.

Kommende arrangementer

Gladsaxe Erhvervsby

Erhvervsbyen har fået en ny utraditionel bar og coworking space. Det synes vi, I alle skal opleve. Kom forbi og hør historien bag RAMP 32 og mød dine kollegaer i Erhvervsbyen, torsdag 27. september kl. 15:30.

Væksthus Hovedstadsregionen

- inviterer til VÆKSTBRIEFING 2: Sådan skaffer I finansiering til jeres vækst og eksporteventyr med verdensmålene. Torsdag 4. oktober kl. 8.00-10.00 i Radiorådssalen, Gyngemose Parkvej 50, 14. sal, 2860 Søborg

Læs mere og tilmeld dig

Væksthus Hovedstadsregionen

- inviterer til seminar om Skalering og eksponentiel vækst
SKALER DIN TECH VIRKSOMHED. Lær af dem der krydsede kløften til massemarkedet. Hvad så de?
Og hvad har de lært til næste gang?

Seminaret finder sted hos Blox, Bryghuspladsen, København K torsdag 4. oktober kl. 8.00-10.00.

Lyserød Lørdag i Bagsværd

Erhvervslivet i byen går sammen om en stor satsning 6. oktober. BID Bagsværd har sat skub i et nyt stort Bagsværd-arrangement, nemlig Lyserød Lørdag 6. oktober: - Det bliver endnu større end tidligere. Det bliver forhåbentlig en rigtig Bagsværd-fest, hvor vi får alle de handlende og hele byen med, så vi kan sende en rigtig stor check til Lyserød Lørdag, der støtter kvinder med brystkræft.

Find din nye IT medarbejder
Efterspørgsel på kvalificeret arbejdskraft er stadig stigende på it-området, og mange virksomheder har svært ved at rekruttere de rette kandidater. Samtidig findes der ledige kandidater med it-kompetenceprofiler, som fagligt matcher efterspørgslen. Jobcentret inviterer til jobmatch-arrangement onsdag 24. oktober 2018 kl. 9.00 - 11.45, Mogens Dahl Koncertsal, Snorresgade 22, 2300 København S.

Se program og tilmelding

Invitation IT-Messe oktober 2018 Gladsaxe.pdf

Gladsaxes Erhvervspolitik - Det gør vi for virksomhederne

Regional vækstmotor