Studerende står for ny aktivitet på Madværkstedet Bornholm

Besøgende på Madværkstedet Bornholm, der finder sted 6. marts i Rønnehallen, har mulighed for at smage innovative anretninger skabt af studerende fra Campus Bornholm. Fødevaregrossisterne Dagrofa Foodservice, Hørkram Foodservice og BC Catering bidrager med nøje udvalgte råvarer.

mv-2802-1.JPG

Madværkstedet Bornholm udvider i år med en ny, kulinarisk aktivitet. Foto: MCH.

Tre hold kokkeelever fra Campus Bornholm forkæler de besøgendes smagsløg, når fødevaremessen Madværkstedet Bornholm i næste uge løber af stablen i Rønnehallen. De har nemlig fået til opgave at lave en stribe anretninger inden for temaerne 'Havet', 'Køkkenhaven' og 'Marken' med råvarer stillet til rådighed af fødevaregrossisterne Dagrofa Foodservice, Hørkram Foodservice og BC Catering - og der er kulinariske lækkerier i vente.

- De besøgende kan forvente en gastronomisk oplevelse, der afspejler vores studerendes talent og kreativitet. Vores menuer er designet til at være både velsmagende og innovative, og de vil ofte afspejle lokale råvarer og traditioner. Vores studerende stræber efter at skabe unikke og mindeværdige måltider, der appellerer til både sanserne og hjertet, fortæller Michael Lærke Hansen, overlærer, Campus Bornholm, der samtidig betragter forløbet som en stor gevinst for de studerende:

- Vores studerende får en værdifuld læreoplevelse ud af forløbet med Madværkstedet Bornholm. De får mulighed for at lære af branchefolk, hvilket styrker deres færdigheder og giver dem en dybere forståelse af den gastronomiske verden. Derudover får de også mulighed for at udvikle deres kreativitet og samarbejdsevner.

Campus Bornholm jubler over samarbejder
Netop dét er én af flere grunde til, at Campus Bornholm glæder sig over samarbejdet med Madværkstedet Bornholm.

- For Campus Bornholm betyder det meget at være en del af Madværkstedet Bornholm, da det giver mulighed for at integrere teori og praksis på en unik måde. Samarbejdet giver adgang til et professionelt miljø, hvor de studerende kan omsætte deres viden og færdigheder inden for gastronomi til praktisk erfaring, forklarer Michael Lærke Hansen.

Konceptet er, at fødevaregrossisterne Dagrofa Foodservice, Hørkram Foodservice og BC Catering nøje har udvalgt de produkter, som kokkeeleverne kan trylle med.

- Samarbejdet med grossisterne har været afgørende for vores succes. Vi har haft et godt og givende samarbejde, hvor grossisterne har leveret kvalitetsråvarer til vores køkken. Deres professionalisme og pålidelighed har gjort det muligt for os at opretholde vores høje standarder og skabe enestående måltider til vores gæster, fastslår Michael Lærke Hansen.

Besøgende på messen kan smage retter fra de enkelte temaer på forskellige tidspunkter af dagen - klokken 11.00-12.30 gælder det 'Havet', mens der venter delikate sager fra 'Køkkenhaven' 12.30-14.00 og 'Marken' 14.00-15.30.

Madværkstedet Bornholm, der arrangeres i et samarbejde mellem MLDK Mærkevareleverandørerne og MCH A/S, finder sted i Rønnehallen 6. marts 2024. Læs mere på bornholm.madværkstedet.dk.

Campus Bornholms menuer på Madværkstedet Bornholm

HØRKRAM
Fra havet

• Pighvar dampet i smør, timian og citron