Løb og musik – to ting, der er bedre sammen

16. juli 2020

Det ultimative sæt til dig, der elsker at løbe:

Det schweiziske sportsbrand On og danske B&O går sammen om at gøre dine løbeture bedre

At løbe og at høre musik hænger sammen for rigtig mange mennesker, som slet ikke kan forestille sig at binde løbeskoene uden at tænde for et sæt høretelefoner samtidig. Det ved de godt hos den schweiziske producent af løbeudstyr On og hos danske Bang & Olufsen. Derfor lancerer de to brands nu et samarbejde, som netop har fokus på løb og musik: Beoplay E8 Sport On Edition består af et special edition Beoplay E8 Sport-høretelefoner og Ons Cloudboom-sko, der er de ultimative løbesko, specialdesignet til eliteudøvere.

"Det har altid været min drøm at skabe den ultimative løbesko til konkurrencer. Cloudboom er skabt med input fra de bedste elitesportsudøvere, som ved, hvad der skal til for at løbe sit hurtigste marathonløb nogensinde. Samtidig elsker jeg Cloudbooms linjer. Det opsummerer hele vores DNA − minimalistisk design og maksimum ydelse," siger Olivier Bernhard, der er medstifter af On og har vundet adskillige verdensmesterskaber i Ironman.

Samme filosofi ligger bag Beoplay E8 Sport On Edition. Minimalistisk design, der giver maskimal lydgengivelse, har i mange år været Bang & Olufsens varemærke. Med E8 Sport On Edition sætter den danske virksomhed prikken over i'et med et klassisk og rent design kombineret med teknisk ydelse i verdensklasse. E8 Sport On Edition opbevares i en kompakt æske, som kan oplades trådløst. Æsken kombinerer gummi og silikone fra sportens verden med ionidiseret aluminium, som i mere end 50 år har været Bang & Olufsens varemærke.  Både æske og høretelefoner er riflede, så de er lettere at håndtere, også når man har svedige fingre efter løbeturen.  Og så er de naturligvis beskyttet mod støv, sved og vand.

"Vi er meget glade for dette samarbejde med On om at skabe den ultimative oplevelse for løbere. Beoplay E8 Sport er Bang & Olufsens første høretelefoner dedikeret til sport, som leverer det, folk faktisk er på udkig efter: Et vandtæt, tilpasningsvenligt design , der gør dem behagelige at bruge på selv lange ture, en batteritid, der holder langt efter mållinjen, og vigtigst af alt uovertruffen lydkvalitet. Alle er enige om, at der ikke er noget som musik, der kan motivere og drive én frem til en toppræstation," siger Bang & Olufsens VP of Product Management Christoffer Poulsen.

Key features på Beoplay E8 Sport On Edition:

• Limited edition med B&O-logo på den ene øreprop og On-logo på den anden
  • Den kompakte og trådløse oplader-case betyder, at musikken altid er lige ved hånden.
  • Du kan nemt skifte sange, svare på opkald eller aktivere Transparency Mode blot ved et enkelt tryk eller træk med fingeren på høretelefonerne.
  • Med IP57-certificeringen er Beosound E8 Sport On Edition beskyttet mod støv, sved og vand.
  • Beosound E8 Sport On Edition er vandtæt i op til 1 meters dybde i 30 minutter.
  • Takket være fem aftagelige ørespidser og tre finner er det nemt at finde den perfekte pasform.
  • Bluetooth 5.1, AAC og aptX-codecs sikrer perfekt forbindelse og lydoplevelse på alle IOS- og Android-enheder.

Pris og tilgængelighed
De nye Beoplay E8 Sport On Edition er tilgængelige i Bang & Olufsen-butikker samt udvalgte tredjeparts-butikker fra 16. juli.  Der er tale om en limited edition og antallet vil derfor være begrænset.

Vejl. udsalgspris: 2.750 kr.

Cloudboom-løbesko fra On kan købes på on-running.com fra 16. juli.

Vejl. udsalgspris: xxxxx kr.

Bare lad dig motivere!

De nye Beoplay E8 Sport betyder, at du ikke længere behøver at vælge mellem design og funktionalitet. Høretelefonerne formår at kombinere lyd og design i verdensklasse uden at gå på kompromis med ydeevnen. Resultatet er det sæt sportshøretelefoner, der altid har manglet.

KONTAKT

Har du spørgsmål til produkterne, eller ønsker du at låne Bang & Olufsen-produkter til test eller foto, kontakt Anja Hellberg på tlf. 2858 8076 eller anja@fday.dk.
Highres billeder af hele Bang & Olufsens kollektion kan hentes på dette link eller via FRIDAYs imagebank fdaylife.dk.

FRIDAY -  Bredgade 25 F, 4. sal  - 1260 København K