Få mere ud af dine kvadratmeter
April 2018

Brug et gardin til at dele dit hjem op i zoner. Når huset er fyldt med gæster, kan du nemt trække det til side. Omvendt skaber det en hyggelig og mere intim stemning, når du trækker det for og skærmer af mod resten af rummet. Gardiner og gulve fra Garant.

Indret fleksibelt – og få mere ud af dine kvadratmeter

Selv om danskerne generelt set bor på flere kvadratmeter, er der en modtendens – især i større byer og blandt familier med delebørn, hvor antallet af familiemedlemmer i boligen varierer fra uge til uge. Det sætter større krav til indretningen, som skal kunne flyttes rundt, dele rum op – og evt. også tages med, når vi flytter bolig. Hos Garant har man øget fokus på de fleksible løsninger.

"For 10 år siden solgte vi gardiner til at hænge foran vinduerne. I dag bruger kunderne i lige så høj grad vores eksperter til at hjælpe med alternative løsninger, hvor tekstilerne skal dele børneværelser, stuer eller soveværelser," fortæller produktchef Christian Milan fra Garant.

For at løsningen bliver nøjagtig så lækker og anvendelig i dagligdagen, som du drømmer om, skal både tekstil, montering og syning være af en ordentlig kvalitet. Her hjælper eksperterne hos Garant gerne med det egentlige arbejde – eller blot gode råd, hvis du selv kaster dig over symaskine og boremaskine.

4 fordele ved gardiner som rumdeler

• Gardinet er genialt som rumdeler, fordi det ikke kræver de store håndværkerkundskaber. Samtidig bestemmer du selv – ved at vælge det rette materiale – om rumadskillelsen skal lukke helt af eller være lettere og mere transparent. Mange af de tunge velour- eller uldstoffer kan samtidig gøre mirakler for akustikken.
  • Opdeling med gardiner er en relativt billig løsning, og den kræver i hvert fald ikke samme investering og arbejdsindsats som selv den tyndeste gipsvæg.
  • Gardinvægge er relativt mobile og kan nemt flyttes frem og tilbage eller helt fjernes, hvis dine behov ændrer sig.
  • Skal du flytte, kan gardinerne flytte med og blive til en ny rumopdeler eller måske få et nyt liv som gardiner foran vinderne.

Gardiner kan bruges til visuelt at dele et større rum op i flere funktioner. Som her, hvor et tykt og lækkert tekstil adskiller walk in-closet og soveområde – en idé, der kan overføres til mange danske soveværelser og tilføre et seriøst strejf af luksus. Gardiner og gulve fra Garant.

Tip til altansæsonen:

Læg selv-fliser på altanen

Netop når vi skifter adresse, kan det være ærgerligt at flytte fra en supergod indretningsløsning, man er blevet glad for. Det gælder også udenfor. Den udfordring løser fliserne Mirage fra Garant.

Mirage bygger på et avanceret, men alligevel virkelig enkelt system, hvor du lægger fliserne på små 'fødder' uden brug af klæbe- eller fugemasse. Regnvand løber igennem og siver væk gennem altanens afløb. Flytter du, kan du blot løfte fliserne af og tage dem med dig. En genial løsning til altanen!

Højtopløselige fotos og mere info:

Højtopløselige fotos fra Garant kan downloades på fdaylife.dk.

Har du yderligere spørgsmål, eller har du brug for produkter eller billeder fra Garant til styling, foto eller anden form for samarbejde, kontakter du blot marketingassistent Annette Sagen Kramer på tlf. 5084 7335 eller ask@inbogulve.dk.

Garant – eksperter i gardiner, gulve og tæpper

Indrømmet, du kan nok godt selv sy dine gardiner. Og lægge dit trægulv. Men bliver resultatet rigtig godt – og en kilde til glæde i mange år frem? Garant har Danmarks største udvalg af gardiner, tæpper og trægulve og et stort team af dygtige fagfolk over hele landet til at rådgive om netop disse produkter. Det er professionelle folk, der ved, hvad de taler om – så du får mere tid til det, DU synes er sjovt.
Garant har været igennem - og er stadig - i gang med en relanceringsproces, og derfor vil du løbende bemærke små og store ændringer i din lokale Garant-butik. Se mere på Garant.nu.

FRIDAY -  Bredgade 25 F, 5. sal  - 1260 København K