B&O offentliggør

8. april 2019

Magien folder sig ud:

Bang & Olufsen offentliggør Beovision Harmony på Salone del Mobile i Milano

Som en sommerfugl, der åbner sine vinger, folder de to elegante fronter i egetræ og aluminium sig ud, hvorefter en tynd skærm stiger til vejrs til en perfekt synshøjde. Beovision Harmony er et imponerende stykke design, der endnu engang viser Bang & Olufsens kompromisløse tilgang til design, håndværk og lyd.

Bang & Olufsen løfter i dag sløret for Beovision Harmony - en TV-oplevelse, som beriger indretningen og fylder ethvert rum med storslået lyd. Når Beovision Harmony er slukket eller spiller musik, hviler den tynde skærm tæt på gulvet, delvist dækket af to elegant udformede fronter af egetræ og aluminium, som skjuler det kraftfulde lydcenter. Tændes Beovision Harmony, folder de to fronter sig ud som vingerne på en sommerfugl, og skærmen hæver sig op i en perfekt synshøjde. Når TV'et slukkes, udspiller den samme fint koreograferede sekvens sig, denne gang i omvendt rækkefølge.

"En høj billedkvalitet kombineret med kraftfuld og intens lyd giver en fantastisk TV-oplevelse. Men en stor skærm er sjældent velkommen i indretningen i hjemmet. Med Beovision Harmony ønskede vi at skabe en meningsfuld genstand til hjemmet, som fylder mindre rent visuelt, men derimod forvandles til et møbel som man kan knytte sig til følelsesmæssigt," siger John Mollanger, Bang & Olufsens Executive Vice President for Brand and Markets.

De udformede fronter i egetræ og aluminium rummer avanceret teknologi, som manuelt er finjusteret til at gengive alle detaljer i musik og lyd. Det fine graduerede mønster er omhyggeligt designet til at maksimere lyden fra det fuldt aktive DSP-baserede trekanals-lydsystem. Kombineret med LGs topklasse 77'' OLED-skærm som indebærer lysere, selvilluminerende pixels og en imponerende farvegengivelse bringer dette luksuriøse og indretningsvenlige underholdningssystem et nyt liv til film, sportsbegivenheder og TV-shows.

På skuldrene af giganter

Konceptet bag Beovision Harmony bygger på nogle af Bang & Olufsens mest populære produkter gennem tiden. Capri-serien, der blev introduceret i 1959, var designet til at kunne integreres i stuen. TV'et var af den grund udformet med teaktræ, som dengang var den foretrukne træsort til møbler. Beovision Capri TV 611 FM SJ fra 1964 indeholdte både TV og radio i samme kabinet, hvilket gjorde det muligt at gemme elektronikken væk, når man brugte den.

"Vi har i Bang & Olufsen delt en dyb passion i næsten 100 år, og det har været vores mission at perfektionere de teknikker, der anvendes til at gengive lyd og billede, og inkorporere dem i et design, som folk er stolte af at have i deres hjem. Træ har altid været et vigtigt aspekt i nordisk arkitektur og møbeldesign på grund af dets individuelle karakter, robusthed og alsidighed, og vi er stolte af at føre denne tradition videre med vores Beovsion Harmony", siger John Mollanger.

Underholdning, der fylder hjemmet

Beovision Harmony er designet til at være hjemmets centrum for underholdning. Beovision Harmony er udstyret med et både kraftfuldt og vellydende højttalersystem med integreret musiktjenester som f.eks. Tune-In og Deezer. Du kan også streame direkte fra din smartphone via Bluetooth, Apple Airplay 2 og Chromecast built-in. Beovision Harmony leveres desuden med LG's nyeste webOS 4.5-platform, som giver adgang til populære indholdsudbydere som eksempelvis Netflix, Amazon og YouTube.

Beovision Harmony kan desuden integreres nemt med Bang & Olufsens voksende samling af multiroom-produkter. For dem der ønsker sig førsteklasses surround sound, leveres Beovision Harmony med en indbygget 7.1 surround sound decoder, der gør det muligt at tilslutte op til otte Beolab højtalere såsom Beolab 18, Beolab 50 og Beolab 90.

Alle kilder og tilsluttede enheder kan styres med Beoremote One - et smukt stykke teknologi, der er ergonomisk udformet af et enkelt stykke ekstruderet aluminium.

Fremvises for første gang på Salone del Milano 2019

Beovision Harmony udstilles på møbel- og designmessen Salone del Mobile i Milano fra 9. til 14. april som en del af udstillingen 93 år med magi: en dialog mellem fortid og nutid. Bang & Olufsen har arbejdet tæt sammen med museer og samlere for at skabe en udstilling med et udvalg af produkter, der alle har formet brandets enestående ry for at matche innovation med smuk lyd.

En tur gennem den stemningsfyldte installation viser en alsidig, men også karakteristisk samling af produkter. Alt lige fra 1930'er-klassikere som Hyperbo 5 RG Steel og bakelitradioen Beolit 39 til 70'erne og 80'ernes designfavoritter som pladespilleren Beogram 4000 og lydsystemet Beosound 9000. Capri TV'et indgår også som en del af udstillingen.

Priser og tilgængelighed

Beovision Harmony, inklusive LG OLED C9 77" TV-skærm, som er optimeret specielt til Bang & Olufsen, er tilgængelig i Bang & Olufsen butikker fra oktober 2019 til en estimeret udsalgspris på 18.500 EUR. Beovision Harmony leveres med en front kombineret af egetræ og aluminium eller en front kombineret af Grey Melange stof og aluminium. TV'et fås med både gulvstand og vægbeslag.

KONTAKT

Har du spørgsmål til produkterne, eller ønsker du at låne Bang & Olufsen-produkter, kontakt FRIDAY/ Kristoffer Dahy Ernst på tlf. 60 60 30 63 eller kristoffer@fday.dk
Highres-billeder af hele Bang & Olufsens kollektion kan hentes på dette link eller via FRIDAYs imagebank fdaylife.dk.

FRIDAY -  Bredgade 25 F, 5. sal  - 1260 København K