Pressemeddelelse 28. januar 2021

Lene Lundsgaard løber med frivillighedsprisen

Mariagerfjord Kommune hylder mangeårigt og hjertevarmt engagement for de ældre

lene_Lundsgaard_.jpg

Foto: Lene Lundsgaard er en enestående ildsjæl, der brænder for de ældre.

En ægte ildsjæl løb med laurbærerne, da Mariagerfjord Kommune uddelte frivillighedsprisen på ældreområdet for 2020. Lene Lundsgaard er nemlig et ganske særligt menneske, som altid har et særligt øje for andre og hendes engagement for de ældre sprænger fuldstændig skalaen.

Lene er formand for ældresagen i Mariager og næstformand i kommunens Seniorråd. Desuden er hun medlem af menighedsrådet i Mariager Sogn, hvor hun står bag formiddagshøjskolen og den årlige sommerfest for de ældre. Det er med andre ord ikke tilfældigt, at Mariagerfjord Kommune slet ikke kunne komme uden om Lene Lundsgaard, da prismodtageren skulle findes.

- Lene involverer sig i en masse frivillige aktiviteter, der gavner de ældre. Hun er positiv og nærværende og så er hun meget hjælpsom, diplomatisk og problemløsende. Lene rummer kort sagt alle de gode egenskaber, som kendetegner en rigtig ildsjæl, fortæller byrådsmedlem Lene Nielsen, der har overrakt prisen på vegne af Mariagerfjord Kommune.

Prismodtageren har ifølge Lene Nielsen et helt utroligt energiniveau.

- Lene er besøgsven og så hjælper hun andre ældre med at handle og komme til læge, tandlæge og kiropraktor. Hun er aktiv i arrangere og afvikle festen for de frivillige, som uddeler kirkebladet. Hun er også Seniorrådets repræsentant i beboer- og pårørenderådet på Plejecenter Fjordvang i Mariager, fortæller Lene Nielsen.

Lene Lundsgård bor i Buggesgård i Mariager, hvor hun naturligvis er valgt som beboerrepræsentant i boligforeningen. Den slags er følge Lene Nielsen typisk for Lene Lundsgaard.

- Jeg hører, at Lene ofte glemmer sig selv, fordi hun har travlt med at hjælpe andre. Derfor er det også på sin plads, at vi i Mariagerfjord Kommune påskønner hendes flotte indsats med årets frivillighedspris på ældreområdet, slutter Lene Nielsen.

Ud over et diplom, som er det synlige bevis på, at man modtaget frivillighedsprisen, omfatter den også en stor buket blomster og et værk af en lokal kunstner.

• Byrådsmedlem Lene Nielsen, telefon 24 82 51 12.

Mariagerfjord Kommune

Nordre Kajgade 1 | 9500 Hobro | Tlf: 97 11 30 00 | raadhus@mariagerfjord.dk