Slut med fingeraftryk på køkkenlåger
29. november 2018

PRATO Black – et matsort og fløjlsblødt designkøkken med attitude

Efter årtier domineret af hvide køkkener, efterfulgt af en periode med køkkener i lyse gråtoner, har vi nu for alvor taget de mørkere farver i køkkenet til os. Januar 2019 lancerer Kvik PRATO black, en fløjlsblød og matsort version af PRATO.

Pris for køkkenet på billedet inkl. skabe og bordplader, ekskl. vask, armatur og hvidevarer: DKK 36.095

I september 2018 lancerede Kvik et nyt køkkenkoncept – PRATO X, hvor den danske designtradition tydeligt er løftet frem i materialer og håndværk for at skabe et køkken, der på alle måder udvisker grænserne mellem køkken og det øvrige hjem. Med muligheden for at fjerne overskabene og i stedet vælge dybere underskabe bliver det lettere at vælge mørkere farver på køkkenet, fordi det uden overskabe bliver mindre bombastisk. Sidst, men ikke mindst, har Kvik udviklet en teknologi, der kan skabe ultramoderne, sorte overflader, som ikke tager imod fingeraftryk.

- Det er tydeligt, at vi nu anvender mørkere indretning og tør være mere personlige selv i valg af køkken, selv om det traditionelt skal holde i mange år. Det mærkes både i Danmark og på resten af vores markeder i ​​Europa, og her er PRATO helt rigtig i tiden. Det kan vi i dén grad mærke på salget allerede få måneder efter lanceringen. Derfor er vi meget stolte over også at kunne præsentere PRATO i en lækker, matsort udgave – og især over at have udviklet en smuk, matsort overflade, der er modstandsdygtig over for både fingeraftryk og pletter, siger Claus Johnsen, produktchef hos Kvik.

PRATO fås ud over sort også i mørkegrå eller hvid, begge med sorte kanter, der indrammer designet.

PRATO black er tilgængelig i alle Kvik butikker fra januar 201

X-modulet. Køkkenø eller skænk – du bestemmer!

I PRATO-designserien indgår også X-modulet, som er et møbel udviklet i tæt samarbejde med den prisbelønnede danske designduo ByKato og det danske møbelfirma Andersen Furniture. X-modulet kan både integreres i køkkenet eller anvendes som et fritstående møbel.

X-modulet har vendbare skydelåger med forskellig farve på hver side. Lågerne løber i smukt snedkererede egetræsskinner. Til X-modulet hører massive egetræsbakker med lækre detaljer som fingertappede hjørner. Bakkerne er ikke fastmonterede, hvilket betyder, at du nemt kan flytte hele indholdet hen til spisebordet eller andre steder i hjemmet.

Pris for X-modulet er inkl. skab, bordplade, skydelåger og 5 stk. træbakker: DKK 11.591

Skydelågerne fås nu i farverne hvid, mørkegrå, sort, messing og mørkeblå, hvor alle har en sort bagside, som også kan bruges som front. Det er let at ændre udtrykket på X-modulet ved at vende skydelågerne eller udskifte dem med låger i nye farver.

Alle højtopløselige billeder fra Kvik kan downloades på fdaylife.dk.

For yderligere spørgsmål, kontakt marketing manager hos Kvik, Anna Grethe Jørgensen, agj@kvik.com, tlf. 2098 4422.

FRIDAY -  Bredgade 25 F, 5. sal  - 1260 København K

Anja Hellberg – anja@fday.dk