Årets vinder af Handicapprisen i Mariagerfjord er fundet

Formanden for Handicaprådet i Mariagerfjord Kommune har netop uddelt årets Handicappris til Kurt og Vibeke Herløv Stad for deres frivillige indsats med LykkeLiga Hobro.

Handicappris_Overrækkelse.jpg

Foto: Kurt (th) og Vibeke Herløv Stad (tv) er blevet overrakt årets Handicappris med den tilhørende pokal og blev under den ugentlige træning hyldet af både Handicapråd, børn og forældre.

- Vi er helt vildt stolte og glade for prisen, fortæller Kurt og Vibeke Herløv Stad, som blev overrasket af formanden for Handicaprådet, Lene Nielsen, under den ugentlige træning i Rosendalhallen.

Parret har siden 2019 været en del af LykkeLiga Hobro, hvor de hver uge gør en indsats for børn og unge med fysisk eller psykisk handicap.

Formand for Handicaprådet i Mariagerfjord Kommune, Lene Nielsen, fortæller, at det var svært at vælge en vinder blandt årets indstillinger, men at Kurt og Vibeke Herløv alligevel skilte sig ud.

- Det var en meget begejstret kvinde, der havde sendt indstillingen - og det var tydeligt at se, hvilken forskel parret gør, fortæller Lene Nielsen. Hun uddyber med at beskrive, at parrets frivillige indsats er med til at give børn og unge med handicap samt deres familier mulighed for en stund fyldt med succesoplevelser og fællesskab.

LykkeLiga Hobro startede for fire år siden med 7 spillere - i dag er der knap 20 spillere mellem 5 år og 30 år. LykkeLiga er håndbold for børn og unge med et udviklingshandicap, som ønsker at dyrke motion og sammen med deres forældre have hyggeligt socialt samvær.

Handicaprådet uddeler hvert år en handicappris til en enkeltperson, forening, institution eller virksomhed, der gør en beundringsværdig indsats for kommunens borgere med handicap.

I 2022 blev prisen overrakt til "HC" fra Als for sit engagement overfor sin gode ven, Anders, der er ramt af sklerose.

• Formand for Handicaprådet Lene Nielsen, tlf. 24 82 51 12.
  • Vinder af årets Handicappris, Kurt og Vibeke Herløv Stad, tlf. 25 27 12 69.

Mariagerfjord Kommune

Nordre Kajgade 1 | 9500 Hobro | Tlf: 97 11 30 00 | raadhus@mariagerfjord.dk