29. juli 2020

Kompromiløse spiseborde

Ved første blik er Malte Gormsens spiseborde MG 201 og 202 både enkle og smukke.

Men det er, når man udforsker detaljerne og håndværket, man får en oplevelse.

Man skal røre ved Malte Gormsens møbler. Gå på opdagelse i detaljerne og mærke overfladerne, vende dem om eller kravle ned under dem. Så forstår man den kærlighed Malte Gormsen har til sit fag, den nidkærhed han lægger i hver eneste samling og de mange timer, der bliver brugt på at gøre hvert eneste møbel perfekt.

"Når jeg laver et spisebord med et udtræk, så skal det være så smukt, at folk får lyst til at tage pladerne af og vise udtrækket frem, når de får gæster på besøg," forklarer Malte Gormsen.

Derfor er "godt nok" er ikke et begreb, der accepteres på Malte Gormsens møbelsnedkeri i Herlev - her taler man om perfekt eller ufærdigt. Det er en indstilling, som betyder, at der bliver brugt mange timer på hvert enkelt møbel.

"Hvis jeg skulle sætte timer på hvor lang tid vi har brugt på at udvikle udtrækssystemet til vores spisebord MG 202, ville jeg ikke kunne sove om natten. Det har krævet utroligt mange prøver og tilpasninger at få et resultat, som er præcis, som jeg gerne vil have det," forklarer Malte Gormsen.

Resultatet af de mange timers arbejde er MG 202. Et spisebord udført i eg med udtræk i samme materiale, hvor delene kører elegant ind mellem hinanden i et system, der er lige så solidt, som det er en nydelse for øjnene.

Har man ikke behov for udtræk, kan man i stedet vælge spisebordet MG 201, som er med fast plade. MG 201 er udført af massive stave af egetræ i bordets fulde længde, hvilket tilfører en helstøbt lethed til designet.

MG 202 med udtræk er det perfekte fleksible valg. Til hverdag har man et intimt bord med en diameter på 120 cm, hvor familien kan sidde sidde sammen uden at råbe til hinanden. Når der er et par gæster på besøg smider man en plade i, så man får et bord på 180 cm. − og hvis der støder ekstra gæster til i løbet af aftenen, lægger man endnu en plade eller to i, så bordet måler op til 300 cm. MG 202 er udført i massiv eg med overfladebehandling i farverne Dark Nature, Grey Nature og White Nature.

Spisebord MG 202 med udtræk

Design: Space Copenhagen

H 72,5 x diam. 120 cm. Kan udvides op til L 300 cm.

Vejl. pris: 48.000 kr.

Ekstra plade på 60 cm: 7.000 kr.

DOWNLOAD FOTO

MG 201 er et spisebord uden udtræk , men med samme gennemførte udførelse og kvalitet som MG 202. Bordet er udført i massiv eg med stave i fuld længde. MG 201 fremstilles i størrelser fra dim. 120 op til en længde på 300 cm. alt efter kundens behov. Fås i farverne Dark Nature, Grey Nature og White Nature.

Spisebord  MG 201

Design: Space Copenhagen

H 72,5 x diam. 120 cm.

Udføres på bestilling i længder op til 300 cm.

Vejl. pris: 16.250 kr. til 32.500 kr.x

DOWNLOAD FOTO

MG 202 er designet af Space Copenhagen og sat i produktion af møbelsnedker Malte Gormsen (th.).

Alt arbejde udføres på Malte Gormsens værksted i Herlev udenfor København.

MG 201 og MG 202 kan med den øvrige kollektion ses i Malte Gormsens showroom:

Store Kongensgade 40H, København.

Besøg efter aftale på:
2826 3099 / 6065 6601

For yderligere information, interview eller produkter til styling kontakt
Kommunikationsrådgiver Jakob L. Falhof,

jakob@fday.dk, +45 52244124