25. marts 2021

SNAPS BORNHOLM KØBER DEN BORNHOLMSKE SPRITFABRIK I NEXØ

Med fokus på innovation, kvalitet, smag, økologi og de bedste råvarer har Snaps Bornholm siden 2016 med succes etableret sig på det danske marked med først prisvindende snapse og senest den prisvindende Vodka Bornholm. Nu sætter folkene bag firmaet endnu mere turbo på ambitionerne, idet Snaps Bornholm netop har købt Den Bornholmske Spritfabrik i Nexø, hvor produktionen af Snaps Bornholm og Vodka Bornholm foregår.

Snapsbornholmkøb.JPG

Niels Frost Jensen og hustruen Erna giver her håndslag til Snaps Bornholms Jesper Rasmussen (th) på salget af Den Bornholmske Spritfabrik.

Snaps Bornholm overtager samtidig med købet den bornholmske spritfabriks egne produkter som f.eks. Bornholmer Bitter og Bornholmer Akvavit, så firmaets portefølje dermed bliver øget markant. Oveni lancerer firmaet tre nye produkter indenfor det næste halve år - Gin Bornholm, Bitter Bornholm og Rom Bornholm.

"Vi har i snart fem år haft et fantastisk samarbejde med den nu tidl. ejer af fabrikken, Niels Frost Jensen, der ved siden af sin egen produktion har brygget vores populære snapse og vodka. Med i aftalen er derfor også, at Niels Frost fortsætter på fabrikken i Nexø, hvor han samtidig giver sin store viden videre til vores partner Jesper Rasmussen, så de fine traditioner bliver videreført samtidig med at fremtidens innovation sikres," fortæller Simon Lorentzo Jensen, der har været partner i Snaps Bornholm fra begyndelsen og fortsætter:

"Vores baggrund for købet er, at vi har store ambitioner også udenfor for Danmarks grænser. Det er derfor vigtigt for os at tage ejerskab på hele produktionskæden. En bonus ved købet er også, at det gør vores produktion billigere, og vi får lettere adgang til at udvikle nye produkter."

Den billigere produktion kommer omgående forbrugerne til gode i det, prisen for en flaske snaps bliver nedsat til kr. 199,- fremfor de nuværende kr. 250,-.

Snaps Bornholm blev i 2016 startet af tre venner, men ejerkredsen består i dag af seks personer, nemlig advokat Christian Petri, Jesper Rasmussen, Aksel Ambjørner, Marshoud Dababneh, Lasse Rasmussen og Simon Lorentzo Jensen.

"Vores ambition er klart at blive Danmarks førende leverandør af kvalitetsprodukter indenfor alkohol - til priser, hvor alle kan være med. Vi har selv i et coronaår som 2020 formået at præstere sorte tal i regnskabet ved blandt andet også at producere håndsprit, da behovet var størst - og vi ser derfor nu ind i en fremtid, hvor vi med både vores snaps, vores vodka og de kommende produkter for alvor kan vækste og tilbyde vores produkter både i Danmark og udlandet," siger Simon Lorentzo Jensen.

I dag har Snaps Bornholm otte smagsvarianter og fire Limited Editions i sortimentet lavet på de bedste råvarer og med økologi i højsædet. Vodka Bornholm blev lanceret i slutningen af 2018.

Købet sikrer bornholmske arbejdspladser i fremtiden

"Nu har jeg sammen med min hustru drevet Den Bornholmske Spritfabrik i 16 år, og som 58-årig er det på tide at planlægge fremtiden for både os selv og fabrikken i Nexø. Jeg har derfor sagt ja til at sælge fabrikken til Snaps Bornholm, fordi de har nogle meget ambitiøse planer, der kan sikre fabrikkens eksistens og bornholmske arbejdspladser langt ud i fremtiden. Jeg har derfor også sagt ja til at fortsætte på fabrikken, da de heldigvis også vil fortsætte med de landskendte produkter, vi har lanceret i de 16 år, vi har ejet fabrikken. Jeg er kun glad for, at deres succes med Snaps Bornholm og Vodka Bornholm har været så massiv, at de nu vil sætte endnu mere turbo på at udbrede kvalitetsprodukter her fra øen," siger Niels Frost Jensen.

De to parter ønsker ikke at oplyse købsprisen for Den Bornholmske Spritfabrik i Nexø.

Læs mere om Snaps Bornholm på www.snapsbornholm.com eller om Vodka Bornholm på www.vodkabornholm.dk . Den Bornholmske Spritfabrik kan man læse mere om lige her: www.bornholmersnaps.dk

Yderligere oplysninger mv. kan fås hos Snaps Bornholm ved

Simon Lorentzo Jensen på tlf: +45 - 27 79 07 42

Niels Frost Jensen kan kontaktes på tlf: +45 - 51 34 51 40