Skanska Husfabrikken bygger omsorgsboliger og helsehus for Stor-Elvdal Kommune

Skanska Husfabrikken har signert konkrakt med Stor-Elvdal kommune om bygging av 18 nye omsorgsboliger, nytt helsehus samt oppgradering av deler av dagens sykehjem ved Moratunet på Koppang.

kontraktssignering moratunet.jpg

Bilde fra signeringen: Fra venstre: Aleksander Halvorsen (Prosjektleder Skanska Husfabrikken), Ola Holmestad (Anleggsleder Skanska Husfabrikken), Trond Austad (Tilbudsleder Skanska Husfabrikken), Tore Sandnes (Administrerende direktør Skanska Husfabrikken), Nils Kvilvang (Kommunedirektør Stor-Elvdal kommune), Ruth Marie Nymark (Seniorrådgiver VA) og Vidar Austeng Jørgensen (Sektorleder bygg).

Kontrakten har en samlet verdi på 152 millioner kroner og gjennomføres som totalentreprise.

De 18 nye omsorgsboligene samt administrasjonsdelen bygges med elementer produsert hos Skanska Husfabrikken på Steinkjer. Helsehuset bygges som en kombinasjon av et nybygg over to etasjer, samt ombygging inne i deler av eksisterende bygg. Nybyggene er på totalt 2900 m2.

I det eksisterende sykehjemmet skal det gjøres store oppgraderinger av tekniske instillasjoner og det skal blant annet installeres moderne velferdsteknologi, sprinkelsystem, brannalarm, samt utskifting av ventilasjonsaggregater.

- Vi er veldig fornøyde med at Stor-Elvdal kommune har gitt oss tillit til å gjennomføre dette prosjektet, som er et viktig løft i eldreomsorgen i kommunen. Det er en ekstra utfordring at det skal være drift ved sykehjemmet i byggeperioden. Det krever god planlegging og et godt samarbeid med kommunen. Vi har gjennomført en rekke lignende prosjekter over hele landet og vi ser frem til å realisere dette prosjektet i tett samarbeid med Stor-Elvdal Kommune sier Tore Sandnes, administrerende direktør i Skanska Husfabrikken.

Prosjekteringen er i gang, og det er oppstart på byggeplass i løpet av høsten. Prosjektet skal ferdigstilles i andre kvartal i 2025.

For mer informasjon, kontakt:

Tore Sandnes, adm. dir Skanska Husfabrikken AS: 909 79 189

Geir Nordal Linge, kommunikasjonssjef Skanska Norge AS: 922 51 125

Om Skanska Husfabrikken

Skanska Husfabrikken er et spesialistselskap i Skanska Norge AS. Selskapet er i dag en av de ledende aktørene i Norge innen industriell bygging. Alle moduler og elementer produseres under tak i fabrikken på Steinkjer og selskapet leverer både inn i Skanska Norges prosjekter og til eksterne byggherrer og kunder.

Social media icon Social media icon Social media icon Social media icon