7. marts 2023

IMG_3598.JPG

Kom til årsmøde i dit lokale friluftsråd

Flere stier og teltpladser, vildere natur eller et fugletårn i mosen? Friluftsrådet Nordsjælland holder årsmøde og her kan du få indflydelse på, hvad der skal ske for at naturen og friluftslivet bliver styrket i din kommune.

Friluftsliv har aldrig været vigtigere for os danskere: at komme ud i det fri, være aktive, slappe af eller mødes med andre om fælles interesser er afgørende for vores livskvalitet og trivsel. Det kræver, at vi har god adgang til en rig natur, der er værd at opleve.

Derfor arbejder Friluftsrådet Nordsjælland på, at friluftslivet har de bedste muligheder i

Allerød, Fredensborg, Frederikssund, Halsnæs, Gribskov, Hillerød, Helsingør og Hørsholm

kommuner.

Du kan også blive en aktiv del af Friluftsrådets lokale arbejde og få indflydelse på friluftslivet i dit nærområde. Friluftsrådet Nordsjælland holder nemlig årsmøde mandag den 20. marts 2023, hvor frivillige ildsjæle mødes for at drøfte, hvad der skal ske i de kommende år for at naturen og friluftslivet kan få endnu bedre vilkår.

På landsplan er Friluftsrådet en paraply for 86 foreninger og organisationer, der bruger naturen til hver deres aktivitet både på vandet, til lands og i luften. Friluftsrådet inspirerer danskerne til mere friluftsliv og forbedrer muligheder for at komme ud i naturen, deler penge ud til friluftsprojekter og arbejder politisk for at sætte friluftsliv på dagsordenen.

Bliv aktiv i Friluftsrådet

Alle med interesse for natur og friluftsliv kan blive aktive i Friluftsrådet. Du kan være med om de ting, der interesserer dig og på den måde du har tid til.

"Vi håber mange møder op, så vi kan få et godt overblik over, hvad der skal til for at forbedre mulighederne for at komme ud i naturen i vores kommuner. Vi arbejder både for at få indflydelse på frilufts- og naturpolitikken i kommunerne, men også med at forbedre vores adgang til naturen, så alle kan komme ud og få glæde af den. Vi har brug for flere kræfter, og det bliver kun sjovere, når vi er mange foreninger, der går sammen om arbejdet" siger formand for Friluftsrådet Nordsjælland, Poul Erik Pedersen.

På årsmødet kan du bl.a. høre Jens Peter Jeppesen, leder af Øresundsakvariet fortælle om biodiversitet og friluftsliv og den kommende marine naturnationalpark Øresund. Der er også valg til bestyrelsen og mulighed for at komme med ideer og forslag, som det lokale friluftsråd kan arbejde videre med. Du kan også melde dig til forskellige temagrupper, som arbejder med afgrænsede emner og projekter. For at blive aktiv i bestyrelsen skal du være medlem af en af Friluftsrådets 88 medlemsorganisationer.

Tid og sted
Torsdag d. 20 marts 19.00-22.00 på Frederiksborg Gymnasium, Carlsbergvej 15, Hillerød

Tilmelding er nødvendig på Nordsjaelland@friluftsraadet.dk.

Læs mere om årsmødet i invitationen: Årsmøde Friluftsrådet Nordsjælland 20 marts 2023..pdf (friluftsraadet.dk)

Se mere om Friluftsrådet på www.friluftsraadet.dk

Poul Erik Pedersen formand Friluftsrådet Nordsjælland

mobil: 20 33 34 12

email: Nordsjaelland@friluftsraadet.dk

Louise Skou Grindsted

Kommunikationskonsulent, Friluftsrådet

mobil: 40337402

email: lsg@friluftsraadet.dk

Friluftsrådet udvikler friluftslivet, formidler natur og bæredygtighed og forbedrer rammerne for at opleve naturen. Visionen er: Friluftsliv for alle - i en rig natur, og på et bæredygtigt grundlag. Friluftsrådet er friluftsorganisationernes paraply og administrerer desuden udlodningsmidler til friluftsliv.

Læs mere på www.friluftsraadet.dk

Friluftsrådet, sekretariatet - Scandiagade 13 - 2450 København SV