Rudersdal Kommune

ERHVERVSNYT I RUDERSDAL - April

Nyhedsbrev til virksomheder i Rudersdal.

Nyhedsbrev 26. marts 2019

15 timers gratis eksportsparring

Har du ingen eller begrænset eksporterfaring og brug for grundlæggende markedsinformation til brug for valg af eksportmarked?

Trade Councils eksportrådgivere tilbyder 15 timers gratis eksportsparring på op til to markeder. Trade Council er til stede på mere end 60 markeder i verden.

Besøg i din virksomhed

Erhvervshus Hovedstaden har erfaring, indsigt og netværk til at løfte din virksomhed videre på eksportmarkederne. Erhvervshuset besøger virksomheder i Rudersdal i 2. kvartal 2019.

Vil du have besøg, så kontakt Rudersdal Kommunes erhvervskonsulent Bjørn Engsig.

Nyt vækstprogram med afsæt i FN's Verdensmål

Bliv bedre til at udnytte de mange vækst- og eksportmuligheder, der opstår i forbindelse med indfrielsen af Verdensmålene.

Det nye tilbud hjælper virksomheder til at bringe eksisterende produkter i spil i en verdensmålskontekst. Ad den vej kan virksomhederne - relativt omkostningsneutralt - styrke væksten og finde nye eksportmuligheder på et enormt marked.

Netværk og eksportens DNA

Få netværk med andre virksomheder og adgang til unikke kompetencer. Hør Philipp Schrøders konkrete anvisninger i Eksportens DNA og få succes med eksport. Hør, hvad to virksomheder har lært ved at handle i og med udlandet. Arrangementet er gratis og giver et overblik over rådgivningstilbud.

Tid & sted:

Den 4.april kl. 15.15-18.30. Frydenlund i Vedbæk.

Tilmeld dig her

BESTIL ET GRØNT BESØG - NYE GRØNNE ØJNE PÅ DIN VIRKSOMHED

Kurhotel Skodsborg er én af de virksomheder, der har haft glæde af kommunens grønne besøg.

Rudersdal Kommune vil gerne understøtte den grønne omstilling hos vores lokale virksomheder. Vi tilbyder derfor gratis grønne besøg, hvor vi vejleder om din virksomheds muligheder for mere bæredygtig drift og forretningsudvikling. Vi ser bl.a. på energi, ressourcer, materialer og affald. Vi formidler også kontakt til projekter og partnere, der kan tilbyde processtøtte og gratis konsulenthjælp til at komme i gang eller videre med en bæredygtig forretningsudvikling. I april 2019 tager vi ud på opsøgende grønne besøg hos virksomheder beskæftiget inden for lager og engros

Du kan læse mere om tilbuddet og bestille et grønt besøg her.

IVÆRKSÆTTERI OG VÆKST

Nye workshops for iværksættere

Mange iværksættere har deltaget på vores workshops i 1. kvartal. I 2. kvartal udbydes tre nye workshops:

• Forretningsmodellen (april)
  • Få succes som iværksætter (maj)
  • Worklife-balance for iværksættere (juni)

Alle workshops er gratis og foregår på Frydenlund i Vedbæk.Tilmeld dig workshops og få adgang til videoer og praktiske tools på HIP Iværksætterhusets hjemmeside.

Vækstlån til iværksættere

Vækstfonden tilbyder nye muligheder til virksomheder, der allerede har produkter og kunder, men har svært ved at skaffe finansiering til at accelerere væksten.

Lånet er målrettet unge virksomheder, hvis korte historik eller manglende sikkerheder gør, at banken ikke kan løfte hele finansieringen.

Lånet skal være på minimum 1 mio. kr., og virksomheden skal have omsætning og et kundegrundlag.

Akademikere skaber vækst

Har din virksomhed et uforløst potentiale, og går din virksomhed med overvejelser om at ansætte en akademiker, som kan bidrage med vækst og viden?

Akademikerkampagnen kan hjælpe dig med at finde den rigtige medarbejder. Læs mere her eller kontakt Rudersdal Rekruttering

VIL DU VIDE MERE

Kontakt vores erhvervskonsulent Bjørn Engsig på e-mail ensi@rudersdal.dk eller tlf. 72 68 31 38, hvis du har brug for hjælp eller en indgang til kommunen, Erhvervshus Hovedstaden eller andre erhvervspartnere.

Læs mere om erhvev på rudersdal.dk/erhvervsservice

Tilmelding til nyhedsbrev

Hvis der er andre i din virksomhed, som kan have udbytte af at modtage nyhedsbrevet, kan det ske ved at klikke her.

Vi passer på dine data

Vi har kun registreret din e-mail. Denne oplysning bruger vi udelukkende, når vi skal sende nyhedsbrevene ud. Læs mere på rudersdal.dk/minedata

Hvis du ikke længere ønsker at modtage erhvervsnyhedsbrevet, kan du altid afmelde dig via linket nederst i de mails, du modtager. Hvis du afmelder dig, sletter vi dine data, og du vil ikke længere modtage nyhedsmails.

Social media icon Social media icon Social media icon
Rudersdal Kommune