Gardin-gazelle får hjælp til ny vækstplan

Direktør Niels Frederiksen fra Living Art A/S har lagt en ny vækstplan med gratis hjælp fra konsulent Flemming Troelsen fra Væksthuset. Og så er han trådt ind i Gladsaxe Erhvervsbys bestyrelse.

Living Art på Sydmarken 31 i Søborg lever af at sælge gardin- og markiseløsninger til erhverv og private. Efter en omfattende renovering af lokalerne står Living Art tilbage med et topmoderne showroom, hvor intet er overladt til tilfældighederne.

Living art

Erhvervsbystafet samlede kollegaerne i Gladsaxe Erhvervsby

Gladsaxe erhvervsby stafetløb

Opvarmning - klik på billedet og se en lille film

I Gladsaxe Erhvervsby arbejdes der på at skabe et attraktivt erhvervskvarter med vækst og glade medarbejdere. Derfor blev den første Erhvervsbystafet arrangeret i torsdags på initiativ fra TEC og Fitness.dk.

Her mødtes over 50 kollegaer fra Erhvervsbyen for at løbe sammen på tværs af virksom-hederne. Det var TEC og Fitness.dk i Tobaksbyen, som stod for eventen sammen med Gladsaxe Erhvervsby.

Læs mere om stafetten i Gladsaxe Bladet.

Letbanen er et stort skridt nærmere

Sjællands første letbane er klar til at blive anlagt. Hovedstadens Letbane vil binde kommunerne langs Ring 3 sammen og gøre livet lettere for 13-14 millioner passagerer om året.

Læs mere og se indslag fra TV2 Lorry

Pressemeddelelse_Hovedstadens Letbane rykker tættere på.pdf
Letbanen

Gladsaxe har en challenge til dine medarbejdere

Wannasport

Wannasport - Få adgang til en verden af sportmuligheder i Gladsaxe, Herlev, Høje Taastrup, Kalundborg, Roskilde, Brøndby,
Egedal, Hvidovre og Glostrup. Find klubber og foreninger, der udbyder netop den sportsgren, som du ønsker. Se baner, faciliteter og klubber i dit område. Se ledige tider, book og betal direkte igennem WannaSport.

Fra Filantropi til Forretning

Er du nysgerrig på vækst med FN's verdensmål? - og arbejder du med produktion?

Så har Dansk Industri og Industriens Fond et rigtig godt tilbud til dig med programmet "Fra filantropi til forretning".

Her inviteres 20 danske virksomheder med i et styret forløb, hvor det afklares, hvordan FN's verdensmål kan bruges til at skabe mere forretning.

Der er frist sidst i januar 2018, så tag fat i erhvervskonsulent Tommy Engedal Kronborg på tlf. 24249020 eller mail: tomkro@gladsaxe.dk.

fra filantropi til forretning

Gladsaxe Erhvervsby træder ind i erhvervsrådet

Erhvervsforeningen Gladsaxe Erhvervsby blev stiftet i 2017 og arbejder for at skabe vækst og glade medarbejdere i Gladsaxe Erhvervskvarter.

Peter Sørensen

Peter Sørensen, som er formand for foreningen og direktør for PPG Dyrup, træder nu ind i Erhvervsrådet på vegne af foreningen. Gladsaxe Erhvervsråd er et samarbejdsform mellem Byrådet og det lokale erhvervsliv med henblik på at fremme erhvervsudviklingen i Gladsaxe Kommune. Peter Sørensen har gennem mange år haft et tæt samarbejde med Gladsaxe Kommune og glæder sig til samarbejdet i Erhvervsrådet

Forberedelser forud for EU's databeskyttelses-
forordning

12 spørgsmål som dataansvarlige med fordel kan forholde sig til

Datatilsynets logo

Forbered jer allerede nu på den nye databeskyttelsesforordning, som finder anvendelse fra den 25. maj 2018.

Læs mere om forberedelserne fra Datatilsynet

Kommende arrangementer

SMV'erne er de nye rockstjerner

Væksthus Hovedstadsregionen og LeadAgency inviterer til konference om de danske SMV'ers skaleringspotentiale tirsdag 23. januar kl. 14.00 - 17.00 i Fællessalen på Christiansborg. Formand for Folketingets Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalg, Morten Bødskov (S), er vært for
konferencen, som blandt andet vil bestå af politisk tale ved erhvervsminister Brian Mikkelsen
(KF), debatter på både nationalt, regionalt og kommunalt niveau samt casepræsentationer og
oplæg fra førende eksperter og forskere på området.

Gladsaxe Håndværkerforening inviterer til fyraftensmøde

Tirsdag den 30. januar kl. 16.30 hos Gladsaxe Håndværkerforening. Søborg Hovedgade 79.

Gladsaxe Kommune er med i et projekt sammen med Frederiksberg, Lyngby-Taarbæk og Albertslund kommuner. Projektet som er støttet af Energistyrelsen, skal teste et digitalt værktøj, der skal gøre det nemmere for håndværkere og boligforeninger at komme i dialog om opgaver. Formålet er at opnå energibesparelser for boligforeningerne.

Iværksætterens 5 i'er

Intention - Inspiration - Intuition - Improvisation - Interaktion

HIP Iværksætterhuset inviterer til workshop torsdag 8. februar kl. 16.30 - 19.30. Workshoppen giver dig inspiration og hjælper dig til at træffe de rigtige beslutninger i din process. Du får indsigt i, hvorfor du gør, som du gør - og hvad der giver mening for dig. Denne workshop giver dig mulighed for at se på din situation med friske øjne.

Læs mere og tilmeld dig

Salg, investeringer og partnerskaber for grønne iværksættere

Hands-on forretningsudvikling for den ambitiøse iværksætter med en grøn forretningsmodel.

Forløbet med 5 workshops er målrettet iværksættere i hovedstadsregionen, der driver en virksomhed med en grøn forretningsmodel og har første workshop torsdag 22. februar kl 16.30 - 19.30.

Gladsaxes Erhvervspolitik - Det gør vi for virksomhederne

Regional vækstmotor

Social media icon Social media icon

Gladsaxe Kommune - Rådhus Allé 7 - 2860 Søborg - Telefon: 39 57 50 00 - Mail: kommunen@gladsaxe.dk