FORENINGSNYT

Foreningsnyt maj 2020

unknown documenttype 'template' 29. maj 2020

Foreningsnyt om genåbning af indendørs foreningsaktiviteter

Genåbning af foreningsaktiviteter

Regeringen har i forbindelse med den trinvise genåbning af samfundet besluttet, at en række indendørs foreningsaktiviteter kan genoptages pr. 27. maj.

Åbningen omfatter ikke lokaler, der anvendes til idrætsaktiviteter, herunder dans
og lavrespiratoriske bevægelsesaktiviteter som eksempelvis yoga, dart og
tankesport.

Der er dog i Glostrup en række lokale forhold, som gør at vi ikke kan give adgang til alle de lokaler, som I plejer at benytte. Blandet andet fordi vi pga. restriktionerne midlertidigt har etableret skole- og dagtilbud i en række af de lokaler, som normalt benyttes til foreningsaktiviteter.  Derudover skal vi sikre os, at vi kan leve op til de krav, der er til øget rengøring mv.

Før I kan genoptage jeres foreningsaktiviteter, skal I derfor have grønt lys fra os. Læs herunder hvem du skal kontakte.

• Ønsker du at genoptage aktiviteter i Glostrup Idrætsanlægs faciliteter kan du kontakte gi@glostrup.dk. Det er tidligst muligt at benytte disse faciliteter fra onsdag den 3. juni, efter aftale med idrætsanlægget.
  • Ønsker du at genoptage aktiviteter i andre lokaler skal du kontakte kultur@glostrup.dk

Genoptagelse af foreningsaktiviteter forudsætter, at Kulturministeriet retningslinjer følges. Du finder retningslinjerne herunder. Bemærk især at forsamlingsforbuddet på 10 personer indtil videre også gælder her.

Vedhæftede filer

Retningslinjer for genåbning af foreningsliv og andre folkeoplysende og kulturelle aktiviteter - indendørs (udvidet fase 2).pdf