Pressemeddelelse 12. april 2018

Bedre faciliteter til jobsøgende i Mariagerfjord

Afdelingen Job- og Uddannelse flytter fra lokalerne på Smedevej til nye lokaler på Rørholmsgade 8 i Hobro til stor fordel for de jobsøgende i Mariagerfjord Kommune, og det skal da fejres! Afdelingen inviterer derfor til åbningsreception fredag den 20. april kl. 12-15, og håber at se en masse af  borgere og samarbejdspartnere.

Lone Velling og Birgit Farcinsen fra Job- og Uddannelse glæder sig til at byde borgere og samarbejdspartnere velkommen i de nye lokaler på Rørholmsgade 8 i Hobro.

En bedre borgeroplevelse

De nye lokaler på Rørholmsgade gør det muligt at samle jobkonsulenter, undervisere og sagsbehandlere under ét tag, så de jobsøgende borgere ikke længere skal sendes til forskellige adresser for at få den rette hjælp og vejledning. Job- og Uddannelse får også Jobcentret som genbo, hvilket ligeledes gør forholdene bedre for både medarbejdere og borgere i forhold til at yde og modtage en mere helhedsorienteret indsats.

Formand for Udvalget for Arbejdsmarked og Uddannelse Edin Hajder udtrykker stor tilfredshed med, at det nu er lykkes at skabe én indgang for de borgere, som har brug for hjælp og vejledning om job eller uddannelse.

- Vi er også meget tilfredse med, at der er skabt mere borgervenlige rammer til at kunne komme ind fra gaden og arbejde med ansøgning, CV, eller hvad den enkelte borger måtte have brug for, siger formand for Udvalget for Arbejdsmarked og Uddannelse Edin Hajder.

Med de nye lokaler er der både faciliteter til at afholde jobsøgningskurser, lovpligtige samtaler med a-kasserne, workshops der klæder borgerne på til at søge job og ikke mindst muligheden for at få individuel hjælp og vejledning til alle dele af jobsøgningen.

Kom og vær med til åbningsreceptionen

Alle vores borgere, kolleger og samarbejdspartnere er velkomne, når vi slår dørene op til Job- og Uddannelse fredag den 20. april kl. 12-15 på Rørholmsgade 8 i Hobro. Her vil formand Edin Hajder byde velkommen og medarbejderne tage godt imod dig og tilbyde dig en rundvisning i huset. Der vil også være tid og mulighed for at besvare eventuelle spørgsmål, eller hvad du måtte have på hjertet. Vi glæder os til at se dig!

Arbejdsmarkedschef Michael Bredahl Tidemand, tlf. 23 33 50 0

Mariagerfjord Kommune