28. marts 2017

SPLAY DANMARK INDGÅR AFTALE MED DEN

DANSKE VERDENSMESTER I FIFA

Splay Networks i Danmark har d.d. indgået aftale med den 21-årige August "Agge" Rosenmeier - Danmarks bedste FIFA-spiller, der er regerende dansk og nordisk mester samt dobbelt verdensmester.  Samtidig er han ansat som professionel E-Sportsspiller i Paris Saint Germain Esports.

August "Agge" Rosenmeier er den nyeste Influencer hos Splay Danmark. Han er dansk, nordisk og verdensmester i FIFA og en af de største, danske E-sportsudøvere. Foto: Splay Danmark

Splay Networks er førende i Norden indenfor influencer-marketing på tværs af sociale kanaler og repræsenterer Danmarks absolut største influenter på YouTube, Instagram, Snapchat og Facebook. August Rosenmeiers gennemslagskraft internationalt er stor qua hans flotte E-sportspræstationer i FIFA - og han er vel den eneste dansker, der kan stå og smalltalke med store fodboldspillere som Pirlo, Ronaldo m.fl, ved Ballon d'Or.

August Rosenmeier har levet af at spille E-sport, siden han sidste år afsluttede gymnasiet i Valby. Hans evner foran skærmen har bragt ham titler som både Verdensmester, Danmarks-mester og fire gange Nordisk Mester.  Han rejser derfor ofte verden rundt for at spille FIFA, ligesom han ved siden af det professionelle spil, også giver foredrag om FIFA. Og så kan han bookes til arrangementer, hvor deltagerne gerne må udfordre ham. Han optræder indimellem også som FIFA-ekspert i den mere traditionelle tv-verden.

August Rosenmeier følges i dag på YouTube af cirka 28.000 subscribers. Men internationalt er hans gennemsslagskraft langt større, da han som en af de få danske influencere også rammer udenfor landets grænser med succes. Hans finaler ved VM, NM mv. er set af flere 100-tusinder seere.

August har i længere perioder været placeret som nr. et på FIFAs officielle rangliste over internationale FIFA-spillere. Og udover at spille FIFA som prof, spiller han også "rigtig" fodbold, nemlig i Danmarksserien, hvor han tørner ud for B1908.

"For Splay i Danmark er det af stor vigtighed, vi konstant udvikler og engagerer de største influenter på sociale medier. August har i vores øjne et meget stort potentiale som influencer og i gaming-kredse ikke mindst. I vores øjne er han E-sportens svar på Ronaldo, og med den hast, E-sport vokser på på verdensplan, er dette et samarbejde med internationale udsigter og muligheder. August skal naturligvis fortsætte sin karriere som FIFA-spiller, mens vi i Splay-regi skal hjælpe ham med at udvikle hans platforme, branding og øge hans kommercielle muligheder", siger Martin Hell, Head of talent i Splay Danmark.

Splay Danmark

15195872_1318965841489367_7584104567776973594_o.jpg