Åndehul med plads til pauser
12. september 2018

Kvik lancerer nyt snedkerkøkken

Prato er håndværk og dansk designtradition, som omfavner de behov, der er i det moderne hjem. Prato er Kviks svar på det moderne frirum. Et åndehul med plads til pauser og fokus på materialer og godt håndværk.

I køkkenserien Prato ingår også møbelmodulet X, et møbel designet til at udviske linjerne mellem køkken og stue på en naturlig og innovativ måde. X-modulet er udviklet i tæt samarbejde med den prisbelønnede, danske designduo byKato og det anerkendte møbelfirma Andersen Furniture. Skabe, sokkel, bordplade og møbelmodul inkl. 5 bakker DKK 51.506.

I en kaotisk og hektisk hverdag, hvor vi konstant er online, er behovet for at finde fred og ro i sindet endnu vigtigere. Køkkenet, hjemmets hjerte, er ikke kun til madlavning, men også et sted, hvor pligter kan blive til tænkepauser, og hvor tankerne kan samles. Derfor lancerer Kvik et nyt køkkendesign – Prato, hvor den danske designtradition med både materialer og håndværk får plads og omfavner de behov, der er i det moderne hjem.

Træbakkerne i massivt egetræ har fingertappede hjørner, som enten kan tages ud og bruges som bakker på køkkenbordet eller smukt dekorere X modulet. X-modulet lanceres med skydelåger i de samme to farver som køkkenet, og ud over hvid og mørkegrå fås skydelågerne i messing og mørkeblå. Alle skydedøre er sorte på den ene side, så du nemt kan skifte udtryk afhængig af sæson, humør eller andre behov.

Tid til at reflektere

Prato er den seneste tilføjelse til Kviks køkkenfamilie. Det gennemtænkte, enkle, og ultramoderne design har et varmt, roligt og minimalistisk udtryk. Udgangspunktet for Prato var at skabe et køkken, hvor æstetik og funktionalitet går hånd i hånd, samtidig med at det giver den perfekte følelse af et åndehul i hverdagen. At arbejde med hænderne i køkkenet, lave mad, bage brød eller vaske op er en naturlig pause fra vores moderne og hektiske hverdag, et tidspunkt, hvor vi har mulighed for at reflektere over dagen og tale med venner og familie.

Prato køkkenserien lanceres i 2018 i farverne mørkegrå samt hvid, og lågerne har sorte kanter. De sorte kanter skaber en spændende kontrast og indramning, hvilket giver et stilrent udtryk. Grebet er specialdesignet og udfræsningerne giver køkkenet et slankere look. Disse designmæssige valg tager udgangspunkt i den danske designtradition og arv, og giver Prato lidt mere attitude end Kviks øvrige køkkener. Skarpere, enklere og mere defineret og sofistikeret.

I 1999 introducerede Kvik konceptet SamtaleKøkken®, hvor køkkenet blev et sted til socialt samvær.

Siden da har Kvik videreudviklet konceptet og løftet det til et nyt niveau. Ideen er at skabe en elegant overgang mellem køkken og stue, så Prato kombineret med X-modulet får køkkenet til at smelte sammen med resten af hjemmet. Med X-modulet bliver stuen en del af køkkenet og skaber dermed rum til samvær, afslapning og madlavning.

Prato – også til badet

Det minimaslistiske Prato-design lanceres også til badeværelset.
Som vist i målene dybde 54 x bredde 83 cm, 7.422 DKK.

Alle højtopløselige billeder fra Kvik kan downloades på fdaylife.dk.

Har du spørgsmål til produkterne, eller ønsker du at låne produkter til styling, bedes du kontakte Anja Hellberg hos FRIDAY på tlf. 2858 8076 eller anja@fday.dk.

FRIDAY -  Bredgade 25 F, 5. sal  - 1260 København K

Anja Hellberg – anja@fday.dk