FORENINGSNYT

Foreningsnyt om yderligere genåbning

Forenignsnyt om yderligere genåbning.

unknown documenttype 'template' 12. juni 2020

Kære foreninger

Her får I en opdatering vedr. genåbning af indendørsidrætten og indendørs foreningsliv, da det har givet anledning til frustrationer hos mange af jer foreningsbrugere. Vi har alle sammen forsøgt at navigere i en ny Corona-hverdag de sidste mange måneder, hvor retningslinjer og rammer hele tiden er blevet ændret - for nogles vedkommende dagligt. Genåbningen af aktiviteter har været ekstra vanskelig, da mange forskellige retningslinjer, behov og interesser er blevet forsøgt kombineret. Det har ikke altid været lige nemt, og vi er klar over, at det har været til stor frustration for jer foreninger.

Lokaler og haller på Glostrup skole

Det har tidligere været meldt ud, at lokaler og haller på skolerne ikke kunne tages i brug, selvom indendørsidrætten fik mulighed for at genoptage aktiviteterne pr. 8. juni

Udmeldingen skyldes, at dagtilbud, skoler og SFO frem til nu har været omfattet af meget stramme retningslinjer ift. til rengøring og afstandskrav, som har gjort, at de har været nødt til at tage alle lokaler og haller i brug til bla. undervisning for at kunne leve op til retningslinjerne. Det har derfor ikke været muligt at kombinere foreningsliv og skole/SFO brug i hallerne, da det praktisk ville betyde en stor ekstraopgave med rengøring og flytning og afspritning af udstyr dagligt.

Nu er vi heldigvis i en ny situation, hvor det er blevet muligt at forholde sig mindre restriktivt ift. fx krav om rengøring og afspritning på skolerne.

Derfor er det blevet muligt at kombinere brugen af haller på skolerne, så foreningerne igen kan genoptage aktiviteter fra mandag 15. juni.

Det er dog fortsat nødvendigt at kontakte gi@glostrup.dk og orientere om, at I går i gang med træningen uanset om I benytter skolehaller eller idrætsanlæggets faciliteter.

Vi vil også rigtigt gerne hjælpe jer med at undersøge mulighederne for træning i sommerferien, hvis I har ønske om at fastholde aktiviteterne hen over sommeren. Der skal I også kontakt gi@glostrup.dk

Bibliotekssalen, Leragergård og Aktivitetscenter Sydvestvej

I forhold til lokalerne på Sydvestvej, som ikke kan tages i brug af hensyn til beboerne på plejecentret, kommer der en afklaring i næste uge, om hvorvidt og hvornår disse lokaler kan tages i brug igen.

Bibliotekssalen kan benyttes fra mandag den 15. juni.

I forhold til Leragergård kan lokalerne benyttes efter aftale med os, så skriv til os på kultur@glostrup.dk hvis I ønsker at genoptage aktiviteter på Leragergård.

Har du spørgsmål til genåbningen, er du velkommen til at skrive til kultur@glostrup.dk
God træningsopstart og god sommer til alle.