21 november 2018

Nyhet! Brickbord från Nuance

Nuance har just lanserat ett brickbord i modern skandinavisk design där minimalismen kombineras med hög funktionalitet.

Bakom nyheten står designer Sandra K. B. Mikkelsen. Hon är känd för sina rena, estetiska designer och berättar här om några av tankarna bakom designen:

'När jag satte mig vid skrivbordet med penna och papper hade jag ett önskemål om att rita ett bord som jag själv skulle ha lust att använda i många olika situationer. Därför bestämde jag snabbt att bordet skulle förses med fyra lättrullande hjul så att det skulle vara enkelt att rulla från köket till vardagsrummet, eller dit det behövs. Jag använder det själv både som sidobord vid min favoritfåtölj, så att te och tidskrifter är inom räckhåll, som barbord med glas och karaffer och som serveringsvagn'.

På Nuance Brickbord kan den lösa träbrickan enkelt lyftas av och användas som serveringsbricka, medan metallbrickan som är fastmonterad på bordets ben är praktisk till förvaring av tidskrifter, böcker o.dyl. - ännu en gång är de många användningsmöjligheterna i fokus.

Den minimalistiska designen betonas av den svarta pulverlackerade metallen och de svarta hjulen. Bordet är 76 cm. högt och kostar 2799.00.

Ladda ner bild och text:

Miljø_høj.jpg
Miljø_bred.jpg
Packshot.jpg
Miljø.jpg
Nyhet! Brickbord från Nuance.docx

Malene Yding, may@fh-as.dk, 0045 21573767, kitchenlivingdining.se

F&H of Scandinavia A/S - Gl. Skivevej 70 - DK-8800 Viborg - Tel: +45 8928 1300 - E-mail: info@fh-as.dk

Social media icon Social media icon