Nyhedsbrev 26. juni 2019

God sommer på Buddinge Strand

Buddinge strand

Butiksejere i Buddinge løber stærkt i disse dage. På fredag indvier borgmester Trine Græse et lille strandmiljø på torvet

Nu får Buddinge et nyt samlingssted i solen med sand, parasoller, palme og strandlegetøj. Lige nu er en strandbygger i fuld gang med at hamre og banke, så der på fredag står et strandmiljø klar på Buddinge Torv.

Det er resultatet af samarbejdet mellem butikker og kommune i partnerskabet BID Buddinge.

Beslutningen om at lave et midlertidigt strandmiljø på torvet blev truffet på BID-mødet sidste tirsdag. Og så skulle det gå stærkt for at nå det inden sommerferien. Kommunen stod derfor klar til at myndighedsgodkende projektet mandag morgen på Buddinge Torv.

Og få timer efter var strandbyggeren fra Vejle i gang med at bygge en træ-terrasse og et sandområde.

Buddinge Strand indvies på fredag den 28. juni kl. 15.00 af borgmester Trine Græse. Strandmiljøet tages ned igen ved udgangen af september.

Læs mere i Gladsaxe Bladet

Næste møde i BID-Buddinge er den 29. august kl. 08.00 - 09.45 i Rådhuscafeen. Alle er velkomne.

Vækstmiljø lægger hus til Gladsaxe Erhvervskonference 2019

Vandtårnsvej 62 A, Søborg

OfficePark Søborg lægger både kantine og spændende virksomheder til årets konference, hvor temaet er energi til udvikling

Gladsaxe Kommunes årlige erhvervskonference plejer at samle over 100 erhvervsledere, Byrådsmedlemmer og samarbejdspartnere omkring et relevant tema, der bidrager til virksomhedernes vækst og velfærd i Gladsaxe. I år holdes konferencen den 2. oktober, og temaet er Energi til udvikling.

Borgmesteren tog på verdensmål-indkøbstur

Borgmester Trine Græse talte verdensmål med tre detailhandlere i Bagsværd i forbindelse med byfesten "Go'nat Bagsværd".

Bagsværd Vinhandel, frisør Hot N' Tot og butik PRYD er tre af flere detailhandlere, der arbejder efter målene i deres virksomhed.

Trine Græse på besøg hos Bagsværd Vin

Nyt kontorhotel skaber arbejdspladser i Gladsaxe

Snart åbner Tower77 i Søborg, og manden bag, iværksætter Erik Mortensen, har skabt et moderne og unikt miljø for iværksættere og vækstvirksomheder.

Erik Mortensen og Freja Ludvigsen i Tower77

8 kilometer fra Rådhuspladsen. 15 minutter på cykel langs de Grønne Stier. Gåafstand til Gladsaxe Trafikplads og den kommende letbane. Længere er der ikke til et unikt kontorfællesskab, der blandt andet kan bidrage til vækstvirksomheders udvikling med inspiration, motivation og fremtidige forretningsrelationer. Åbningen af Tower77 glæder erhvervsudviklingschef i Gladsaxe Kommune, Freja Ludvigsen, der mener, at kommunen har brug for et kontorfællesskab som Tower77.

Partnerskaber er en nøgle til en bæredygtig fremtid

Gladsaxe har sat ekstra fokus på partnerskaber, fordi kommunen tror på, at man kan nå længere i dialog og innovative partnerskaber med andre - borgere, foreninger og virksomheder. Verdensmål 17, partnerskaber for handling, er et centralt mål for Gladsaxe. Læs kronikken i DANSKE KOMMUNER med borgmester Trine Græse og Bo Rasmussen.

Læs kronikken

Bo Rasmussen med verdensmål

Ny Søborg-oase skal udsmykkes med kridttegninger

kridttegninger

BID Søborg inviterer torsdag 27. juni børn og barnlige sjæle til at forskønne et nyt udendørs loungeområde på hjørnet af Jonas Lies Vej.

Selvom det nye loungeområdet på Jonas Lies Vej allerede kan beskrives som en oase, har BID Søborg endnu større ambitioner for det nye opholdssted.

Dansk Byggeri: Gladsaxe er nr. 56

Gladsaxe får en placering som nummer 56 i Dansk Byggeris analyse af erhvervs- og byggevenlighed 2019.

Nyt om Letbanen

Byggeriet af Hovedstadens Letbane er officielt skudt i gang

Onsdag 19. juni blev første spadestik taget til Hovedstadens Letbanes nye kontrol- og vedligeholdelsescenter i Glostrup. Med spadestikket markerede parterne bag projektet, at byggeriet af den kommende letbane nu for alvor går i gang.

Oversigt over letbanebyggeri

Start 2019: Nedrivning af bygninger ved Kong Hans Allé

Start 2019: Byggeri af klimasikring ved Buddinge Station

Efterår 2018-efterår 2019: Byggeri af gangtunnel ved Buddinge Station

Nyt kort viser vejarbejde

Hovedstadens Letbane, ejerkredsen og Vejdirektoratet har indgået et samarbejde om at levere aktuel trafikinformation til trafikanterne på og omkring Ring 3. Få overblikket på et nyt kort på dinletbane.dk

Udbud

Sådan kommer du i spil til bygge- og anlægsopgaver i Gladsaxe

Der er godt gang i byggeaktiviteten i Gladsaxe Kommune i de kommende år, fortalte ejendomschef Niels Thygesen, da Gladsaxe Kommune inviterede håndværkerne til dialog i Verdensmålshuset på Fremtidsvej.

Kommende arrangementer

Workshop om vækst med verdensmål for detailhandlen i Gladsaxe

Gladsaxe Kommune inviterer detailhandlen til workshop om verdensmålene onsdag 7. august kl. 8.00 - 9.30Læs mere om den første workshop, som blev holdt i maj, og se kommentarer fra deltagerne. Tilmelding til workshoppen på erhverv@gladsaxe.dk

HIP Iværksætterhuset holder workshops

Få gang i dit salg - og se din virksomhed vokse. Workshops 13., 20. 27. august og 3. september

Nye møder i BID-netværkene i handelsgaderne

Bagsværd: 27. august kl. 8.00 - sted følger

Søborg: 28. juni kl. 8.00 - sted følger

Buddinge: 29. august kl. 8.00, Rådhuscaféen, Søborg Hovedgade 220

Gladsaxe Erhvervskonference 2019

Onsdag 2. oktober 2019 kl. 13.30 - 17.30, OfficePark Søborg, Vandtårnsvej 62A, Søborg.

Læs mere om det spændende program og meld dig til.

Gladsaxes Erhvervspolitik - Det gør vi for virksomhederne

Regional vækstmotor

Social media icon Social media icon

Gladsaxe Kommune - Rådhus Allé 7 - 2860 Søborg - Telefon: 39 57 50 00 - Mail: kommunen@gladsaxe.dk