Nyhedsbrev 20. december 2018

Mål 24: Ønsk glædelig jul

17 verdensmål viser sig at være lidt for lidt i december. En kollega i Gladsaxe har løst problemet. Vi deler hermed denne nye fortolkning af en julekalender med 24 mål.

24 verdensmål

Vi ønsker alle virksomheder og samarbejdspartnere tak for, at I bidrager til at skabe vækst og velfærd i Gladsaxe og gøre kommunen til et sted, hvor det føles godt at drive virksomhed.

Tak for samarbejder og partnerskaber. Vi glæder os til 2019 sammen med jer.

Glædelig jul fra

Erhvervs- og vækstenheden

Freja Ludvigsen

Erhvervsudviklingschef

Stor opbakning til Alfa Lavals invitation til partnerskaber

Don't go alone møde hos Alfa Laval

Direktør Per Lund Hansen, erhvervsudviklingschef Freja Ludvigsen og connectivity manager Jan Ackalin

Alfa Lavals kantine summede igen af energi, da virksomheden præcis fire uger efter Gladsaxes Erhvervskonference inviterede til "Don't go alone"-kaffemøde.

Formålet var at samle nye kompetencer omkring virksomheden med det formål at styrke deres vision om at arbejde "beyond the steel", altså tilføre deres fysiske produkter nye funktioner fx gennem sensorer og digitalisering. Ønsket var at finde nye samarbejdspartnere, der vil være med på rejsen.

Gladsaxe hylder lokale gazellevirksomheder

Det går godt i Gladsaxe. 30 virksomheder er kåret til Gazeller i 2018. Borgmester Trine Græse og Gladsaxe Erhvervsråd inviterer til en reception for at fejre virksomhederne, som bidrager til den lokale vækst.

Læs mere og se listen over gazeller på hjemmesiden

Gazellefejring 2017 hos Beierholm

Et nyt og stærkt erhvervsfremmesystem går i luften

Folketinget har vedtaget en ny lov om erhvervsfremme, lov om turisme og lov om administration af de europæiske strukturfonde

Lovene implementerer den politiske aftale mellem regeringen og Dansk Folkeparti om et forenklet erhvervs- og turismefremmesystem, der skal give danske virksomheder et fokuseret og fremtidssikret system, hvor færre penge går til administration og flere på at møde virksomhedernes behov.

Borgmester på besøg hos Weibel

Borgmester Trine Græse på besøg hos Dan Weibel, der ejer elektrikervirksomheden Brdr. Weibel El-Teknik i Søborg.

Trine Græse og Dan Weibel

De fik en god snak om lokalt engagement som en driver til at gøre en forskel i forhold til at få unge ud i håndværkerfag, lave partnerskaber, engagere sig i erhvervsrådet og opfinde en maskine sammen med kommunen, der kan hjælpe med at spare på strømmen. Også gode input i forhold til, hvordan mindre håndværkere kommer i spil til kommunale opgaver.

Tak for besøget.

Nyt om Letbanen

Kendte letbanearbejder der vil påvirke trafikken og fremkommeligheden i den nære fremtid

• Arbejdet ved Slotsherrensvej i Glostrup fortsætter frem til april 2019. Det betyder en fortsat indsnævring af vejbanen på Ring 3 fra 4 til 2 spor, hvilket medfører forsinkelser for biltrafikken.
  • Lige nord for Buddinge station udføres ledningsomlægninger under vejbanen som medfører en indsnævring af Buddingevej fra 4 til 3 spor. Dette forventes at stå på frem til juni 2019.
  • Der etableres en fodgængertunnel under S-banen ved Buddinge station. I den forbindelse planlægger Banedanmark ca. 14 dage med sporlukninger omkring påske. DSB vil orientere mere om dette direkte til S-togs brugerne, når de endelige datoer og omfang kendes.
  • I slut januar påbegyndes nedrivninger på Buddingevej omkring Kong Hans Allé. Dette vil formentlig ikke påvirke biltrafikken. Fodgængere og cyklister vil opleve mindre gener, men kan stadig færdes på strækningen.

Læs mere om byggeriet af letbanen i Gladsaxe

Hold øje med trafikken - brug de kendte kanaler. Tryk på logoerne og kom direkte ind på siden.

google maps
DR P4
Rejseplanen

Vejdirektoratet
COWI CitySense

Vær med i genbrugslaboratorie på Fremtidsvej

Spændende nyt genbrugslaboratorie på vej i den tidligere politistation ved Buddinge Station

Læs mere og kom forbi Fremtidsvej 1 torsdag 10. januar klokken 17-18 på første sal.

Fremtidsvej 1

NCC skal bygge stort p-hus i ny Gladsaxe-bydel

P-hus i GLX bydel

Planer om et p-hus i Tobaksbyen i Gladsaxe med plads til cirka 800 biler samt 50 pladser i terræn, bliver nu igangsat.

Kommende arrangementer

Din Virksomhed Online 2019

Torsdag 24. januar 2019, kl. 16.00-18.00

Se flere arrangementer fra

Det Digitale Læringshus, Nørrebrogade 34, 2200 København N, på hjemmesiden

Københavns Erhvervshus

Succes Online: Værkstedet: Fra tjekliste til handlingsplan

Det Digitale Læringshus, Nørrebrogade 34, 2200 København N, onsdag 30. januar kl. 9.00-13.00

Iværksætterhuset

Iværksætterintro - fra ide til forretning.

Er det første gang, du starter egen virksomhed? Kom til workshop tirsdag 8. januar kl. 9.00-12-30, Toldkammerets Lille Sal , Havnepladsen 1, 3000 Helsingør

Gladsaxes Erhvervspolitik - Det gør vi for virksomhederne

Regional vækstmotor

Social media icon Social media icon