Århus Kommune

NYHEDSBREV

9. november 2016

Den grønne omstilling i Aarhus

Nyhedsbrevet fra Go Green with Aarhus udkommer 8 gange om året, og giver dig aktuelle nyheder omkring projekter, arrangementer, fundingmuligheder og stort såvel som småt fra den grønne dagsorden i Aarhus.

IMAGE

Årskonference 2016

Torsdag den 1. december afholder Aarhus Kommune for første gang årskonference for klimaindsatsen.

Årskonferencen bliver en årligt tilbagevendende begivenhed, som skal give status på klimaindsatsen samt inspiration og visioner til klimaindsatsen de kommende år.

Årskonforencen afvikles på Centralværkstedet i Aarhus den 1. december kl. 13.00 - 17.00 og vi håber at se alle relevante aktører med tilknytning og interesse for klimaindsatsen i Aarhus.

Der er max 150 pladser og du kan se det foreløbige program samt tilmelde dig her:

Årskonference 2016

IMAGE

Grønt award-show

Vi skal hylde og støtte dem der går forrest! Derfor etablerer vi nu Go Green with Aarhus-prisen.

Klimaindsatsen er en fælles indsats. For at nå det fossilfrie samfund og CO2-neutralitet, er samarbejde og innovationslyst nødvendigt. Derfor vil vi gerne sætte spot på de projekter og aktiviteter, der viser vejen. I år uddeler vi for første gang spireprisen, der går til mindre virksomheder og projekter.

Næste år vil den blive suppleret af Go Green with Aarhus-awarden, der går til et projekt som overbevisende viser vejen frem mod den grønne omstilling i Aarhus.

Blandt 5 nominerede kandidater, kåres en vinder, som præmieres med både penge og rådgivning, der kan bringe deres projekt til næste fase.

Læs mere om prisuddelingen her

KLIMASTAFETTEN

FUNDING

KALENDER

Klimastafetten er vores partneres taleplads.

Ved at besvare et enkelt spørgsmål: Hvad ser I som den største udfordring for den grønne omstilliing af Aarhus - kan partnerne sætte spotlight på deres arbejde med den grønne omstilling.

Skal klimastafetten besøg din virksomhed eller organisation - eller har du et tip til, hvem vi burde interviewe?

Send dit forslag til
gogreen@aarhus.dk

NRGI´S VÆRDIPULJE

Er din idé 6 millioner kroner værd?
Med værdipuljen støtter NRGI både store og små projekter, der skaber bæredygtig udvikling i deres forsyningsområde.

Climate KIC Nordic

Aarhus Kommune er blevet medlem af Climate KIC Nordic, som bl.a. har funding til grønne start-ups og innovative klima-løsninger.

Smart Urban Innovation

Der er nu åbent for ansøgninger til puljen om bæredygtig grøn byudvikling.

Projekt Rethink Business

Til Projekt "Rethink Business" søges omstillingsparate virksomheder i Region Midtjylland, som er interesserede i at få udarbejdet en skræddersyet ressourceprofil.

17.11 WORKSHOP OM KLIMARAPPORTERING

Aarhus Kommune er klimapartner med Dong Energy og kan derfor tilbyde Klimapartnerne adgang til en workshop om klima-rapporteringsværktøjet CEMAsys.

01.12 ÅRSKONFERENCE

Klimasekretariatet i Aarhus Kommune inviterer til årets store statuskonference og præsenterer visionerne for klimaindsatsen de kommende år.

29.03 & 30.03 BUILDING GREEN I AARHUS

Danmarks største event for bæredygtige løsninger til bygningsbranchen kommer til Aarhus i foråret 2017.

03.06 CLIMATE PLANET INDTAGER AARHUS
I forbindelse med, at Aarhus er udnævnt Europæisk Kulturhovedstad i 2017​ vil en gigantisk jordklode indtage Aarhus. Inde i den vil du kunne opleve én af nyere tids største teknologiske oplevelser med fokus på Jordens klima.