Grundsalg gøder jorden for det grå guld

Eftertragtet projektgrund i Arden som skabt til seniorbofællesskab

Dronefoto - Hesselholt Skovhuse.jpg

Foto: Projektgrunden ved Hesselholt Skovhuse er helt ideelt til at etablere et seniorbofællesskab i Arden.

Der har længe været en kolossal interesse for at skabe et seniorbofællesskab i Arden, men der har manglet et egnet areal i skovbyen, der tilfredsstiller seniorernes hede boligdrømme. Nu lysner det imidlertid for det grå guld. Mariagerfjord Kommune har nemlig udbudt en eftertragtet projektgrund til salg, som er et oplagt sted at etablere et seniorbofællesskab.

Det drejer sig om et areal på 13.890 kvadratmeter, og du skal have mindst 4,5 millioner kroner op af lommen, hvis du vil købe det. Det attraktive område ligger klods op af Hesselholt Skovhuse; En skovnær udstykning, som har hittet hos boligkøberne her i corona-perioden.

Borgmester Mogens Jespersen glæder sig over, at den væsentligste hindring for et seniorbofællesskab nu er ryddet af vejen. Han håber, at potentielle investorer vil være vakse ved havelågen.

- Selvom vi er mange, der er kommet lidt op i årene, kan vi sagtens drømme om at bo i en moderne og lækker bolig sammen med andre mennesker, som er samme sted i livet. Nu er der jo ingen garanti for, at en investor vil anvende området til et seniorbofællesskab, men jeg er sikker på, at kunderne vil stå i kø, hvis de får chancen, siger Mogens Jespersen.

I forbindelse med salget vil kommunen støtte opførelse af almene boliger på en del af arealet, som et kombineret privat og alment byggeri.

Borgmesteren forventer, at området snart vil summe af håndværkere og entreprenører.

- I de seneste år har boligkøberne for alvor fået øje på Arden, som et attraktivt sted at leve og bo. Det er især nærheden til Rold Skov, de gode trafikale forbindelser og en by, der har alt, hvad en børnefamilie kan drømme om, som trækker de unge til. Nu er der forhåbentlig snart også noget helt unikt for seniorerne, slutter Mogens Jespersen.

Budfristen er 15. oktober 2021.

• Borgmester Mogens Jespersen, telefon 27201258.
  • Konsulent for køb og salg, Inge-Lene Ebdrup, telefon 24490639

Mariagerfjord Kommune