FORENINGSNYT

Foreningsnyt april 2020

Foreningsnyt om bl.a. ansøgning om mødelokaler og delvis åbning af udendørs aktiviteter.

unknown documenttype 'template' 24. april 2020

Genåbning af faciliteter og mulighed for at genoptage aktiviteter

Vi følger udmeldinger fra KL tæt om hvilke faciliteter, der kan genåbnes. Vi melder ud løbende, når der igen er mulighed for at tage faciliteterne i brug.

Udendørsfaciliteter, hvor foreningerne kan genoptage aktivitet: RC Racings baner, Bueskyttebanen i Egeparken, Petanquebanerne i Egeparken, Cricketbanerne i Solvangsparken og dertil er Tennisbanerne under klargøring. Øvrige faciliteter - både indendørs og udendørs - er fortsat lukkede.

Hvis I som forening har konkrete forespørgsler om jeres aktiviteter, kan I tage kontakt til Glostrup Idrætsanlæg på mail. Sammen med jeres forespørgsel må I meget gerne oplyse, hvad jeres forbund/hovedorganisation anbefaler. Vi vurderer jeres forespørgsler løbende og er i løbende dialog med bl.a. KL. I kan altså ikke tage faciliteter i brug, før I har fået grønt lys fra Glostrup Idrætsanlæg.

Fordeling af mødelokaler

Fordelingen af mødelokaler er som tidligere beskrevet skubbet i år, fordi mødelokalerne i Fritidscentret nedlægges i forbindelse med etablering af det nye forenings-, medborger-, og kulturhus. Det har ikke været muligt at lave en fordeling af mødelokaler, før det er afklaret, hvilke mødelokaler, der skal være i det nye hus. Vi beklager de udfordringer, det har givet jer i planlægningen af jeres efterårssæson, men håber at I bliver glade for de nye lokaler, når de står klar.

Vi er nu nået så langt i planlægningen af forenings-, medborger-, og kulturhuset, at vi er klar til at lave en fordeling af mødelokaler for de næste 2 år. Den nuværende fordeling er allerede forlænget indtil 31. oktober, så ansøgningsrunden gælder mødelokaler i perioden 1. november 2020 - 31. juli 2022.

I kan læse mere om fordelingen i nedenstående vejledning, hvor I også finder en konkret vejledning til hvordan ansøgningen skal foregå i Halbooking. Bemærk at din ansøgning først er gældende, når du har fået en kvittering via mail fra Glostrup Idrætsanlæg. Ansøgningsfristen er 15. maj 2020.

I er velkomne til at kontakte os på kultur@glostrup.dk hvis I har spørgsmål til ovenstående. Hvis I har spørgsmål til selve ansøgningen i Halbooking skal I kontakte Glostrup Idrætsanlæg på gi@glostrup.dk.

Vejledning mødelokaler.pdf

Aflysning af Glostrup Festival 2020

På baggrund af regeringens forbud mod større arrangementer, som er forlænget til og med august 2020, er det desværre blevet besluttet at aflyse Glostrup Festival 2020. Det er rigtig ærgerligt, men vi håber på at komme stort tilbage i 2021. Det er muligt allerede nu at tilmelde sig til Glostrup Festival 2021 ved at skrive til kultur@glostrup.dk.

Gode historier om foreningsaktiviteter under Coronakrisen

Flere foreninger i Glostrup har ændret deres aktiviteter, så de på afstand kan bibeholde nogle af de vigtige tilbud og aktiviteter, som så mange medborgere nyder godt af. Telefonvenner, handleordninger, udendørs musik, online træning - for bare at nævne nogle. Vi vil gerne opfordre alle foreninger til at fortælle os og alle andre om jeres nye initiativer ifm. Corona. Skriv til os på  kultur@glostrup.dk, så vil vi gerne lægge de gode historier på vores facebookside KulturGlostrup.

Frivilligrådets webinarer

Frivilligrådet har en række gratis webinarer på deres hjemmeside i øjeblikket.

Lær fx hvad Corona kan lære jer om rekruttering af frivillige, hvordan man fastholder frivillige under coronanedlukningen og meget andet.

Du finder webinarerne her: https://frivillighed.dk/viden-og-fakta/artikler/brug-tiden-klogt-under-corona-tilmeld-dig-cfsas-gratis-webinarer