11. oktober 2019

Gregers Wedell-Wedellsborg åbnede ny Matas konceptbutik i Waterfront

Fredag den 11. oktober klippede Matas-topchef Gregers Wedell-Wedellsborg snoren for det nye butiks- og oplevelseskoncept Matas Life i Waterfront i Tuborg Havn. Og allerede fra dørene åbnede var der lange køer i den nye butik.

Vores kunder har i dag nogle helt andre forventninger til deres oplevelser i butikker, end man har set tidligere. Det er ikke nok bare at have en butik på gågaden, nogle gode varer og så selvfølgelig dygtige ansatte og god rådgivning. Kunderne vil have en individuel oplevelse, hvor der er plads til, at de kan få det præcis, som de vil have det - hvad enten de er ude for at blive inspireret eller de bare vil lave en god og hurtig handel, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, CEO i Matas.

Hele grundideen i de nye Matas Life konceptbutikker er meget forskellig for, hvad traditionelle butikker tilbyder. Indretningen og rådgivningen i butikken er bygget op, så den passer til kundernes meget individuelle behov, som har ændret karakter i kraft med, at nethandlen vokser eksplosivt.

Nye indretning og nye produkter

Butikkerne skal derfor gøre det nemmere for kunderne at finde rundt, og selve indretningen er noget helt anden end man har set tidligere i Matas-butikkerne.

Vi tror på, at vi kan give kunderne en langt mere skræddersyet oplevelse ved, at kunderne kan gå på oplevelse og få noget, de ikke kan få foran skærmen derhjemme eller i supermarkedet. Vi har derfor lavet faste områder til fx make-up, hår eller styling, siger Lotte Vendelbo Sørensen, der er butikschef for den nye Matas Life-butik i Waterfront.

Ligesom de andre nye Matas Life konceptbutikker, får den helt nye butik i Waterfront et fast kasseområde. Det betyder, at de kunder, der kun har kort tid til at handle og ved præcist, hvad de vil have, kan gå direkte til nogle fast betjente kasser. I dag er kasserne i en almindelig Matas-forretning fordelt rundt omkring i butikken.

I forbindelse med åbningen, kommer der også med en række helt nye produkter på hylderne.

Der kommer en hel masse nye og spændende brands som IT Cosmetics, Razspa og Caudali, som vi glæder os meget til at vise frem for alle vores lokale Hellerup-kunder. Når man ser på både den nye indretning og alle de nye produkter, bliver vi uden tvivl en af de vildeste beauty-butikker i området, siger Lotte Vendelbo Sørensen.

Kommunikationschef Klaus Fridorf

Tlf. 61201997