24. oktober 2018

Travis Scott til Roskilde Festival

Roskilde Festival indleder 2019-offentliggørelserne med én af hiphoppens mest aktuelle superstjerner. Travis Scott får selskab af de sprudlende danske popkonger Scarlet Pleasure, de amerikanske metal-legender Testament og yngre kometer som Julia Holter, Alma og Tirzah. De første 12 ud af 180 musiknavne er nu afsløret, og billetsalget starter 30. oktober.

Travis Scott står bag én af årets største hiphopudgivelser, og i 2019 er han at finde blandt de øverste navne på Roskilde Festivals plakat.

Den 26-årige Houston-rapper er én af hiphoppens mest uforudsigelige og originale fornyere. Med sit nye og tredje album - det svimlende og legesyge værk Astroworld - har han for alvor trukket tæppet væk under alverdens fans og anmeldere og dermed katapulteret sig op i hiphoppens absolut tungeste internationale vægtklasse.

Travis Scott er kendt for at levere koncerter med stålsat energi og nerve, så når han debuterer på Roskilde Festival med sin futuristiske og effektmodificerede trap-hiphop torsdag den 4. juli 2019, bliver det naturligvis med Orange Scene som kulisse.

Roskilde Festivals programchef Anders Wahrén siger:

"Travis Scott er sjælden gæst på vores breddegrader, og da vi spurgte vores gæster sidste år, lå han i top fem over de mest ønskede kunstnere. Så når vi matcher hans aktuelle popularitet med den kunstneriske triumf fra hans nye plade, er vi ikke et sekund i tvivl om, at han kommer til at begejstre en kæmpe menneskemængde med en hiphop-oplevelse ud over det sædvanlige på Orange Scene."

Endnu en musikalsk jordomrejse
Også Danmarks pop-darlings nummer ét, Scarlet Pleasure, kan melde klar til næste års festival. Trioens spritnye hitsingle, den vidunderligt rasta-smagende Superpower, lover vel for både deres kommende album og for sommerstemning og højlydt fællessang i 2019.

Roskilde Festivals program er som et kompas, der pejler de højaktuelle kunstnere, de genreskabende legender og de helt nye musikalske strømninger.

Konturerne til endnu en musikalsk jordomrejse anes derfor allerede nu med dagens offentliggørelser af det særegne finske stjerneskud Alma, dramatiske drømmepop fra Julia Holter, aggressiv thrash-metal fra Testament og eksplosiv afro-caribisk trancemusik fra Ghetto Kumbé.

Disse 12 navne offentliggøres til Roskilde Festival 2019:

Travis Scott (US)
Scarlet Pleasure (DK)
Testament (US)
Alma (FI)
Blawan (UK)
Ghetto Kumbé (CO)
Full of Hell & The Body (US)
Julia Holter (US)
Nicola Cruz (EC)
Parquet Courts (US)
Rival Consoles (UK)
Tirzah (UK)

Læs mere om kunstnerne på roskilde-festival.dk.

Roskilde Festival indleder billetsalget 30. oktober. Partoutbilletter koster 2100 kroner, mens et begrænset antal endagsbilletter sælges for 1050 kroner.

Roskilde Festival 2019 finder sted fra lørdag 29. juni til lørdag 6. juli 2019.

Roskilde Festival skabes af frivillige og er 100 % non-profit. Alt overskud doneres til kulturelle og velgørende formål af Foreningen Roskilde Festival. Siden begyndelsen i 70'erne har Roskilde Festival genereret over 345 millioner kroner til udlodning.

Thomas Lenler Olesen, presseansvarlig, danske medier
E-mail: press@roskilde-festival.dk
Presserum: roskilde-festival.dk/more/press

Online medieservice
I presserummet på vores hjemmeside finder du kontaktinformationer, højopløselige fotos, pressemeddelelser, informationer om akkreditering og meget andet materiale, som du kan anvende i forbindelse med dit redaktionelle arbejde.

Vi ses på Roskilde Festival 29. juni til 6. juli 2019.

Social media icon Social media icon Social media icon
Non-profit since 1972