Nyhedsbrev 31. oktober 2018

Partnerskaber er en del af den moderne ledelse

Ledelsesprofessor Steen Hildebrandt ser partnerskaber som nøglen til bæredygtig udvikling og vækst. Gladsaxe sætter emnet på dagsordenen i dialogen med virksomheder.

- Partnerskaber er en del af den moderne virksomheds strategitænkning ligesom bæredygtighed, siger Steen Hildebrandt.

Den 74-årige ledelsesprofessor og forfatter satte tankerne i gang på Gladsaxe Erhvervskonference 2017, hvor han fik ledere til at se, at verdensmålene er en del af den nye ledelsesdagsorden - det er muligt at bidrage til at løse verdens problemer og samtidig tjene penge.

Nu sender han en hilsen til deltagerne på Erhvervskonference 2018, hvor temaet er partnerskaber for handling - verdensmål 17.

Læs mere og se en lille film

Steen Hildebrandt

Tre kandidater til Gladsaxe Erhvervspris

God nyhed til lokal håndværker, ingeniørfirma og chokoladeproducent - de er nomineret til Gladsaxe Erhvervspris 2018.

En dommerkomité bestående af Trine Græse, borgmester, Ebbe Skovsgaard, Håndværkerforeningen, Niels Brahm Andersen, Beierholm, Claus Jønck, RTT, og Freja Ludvigsen, erhvervsudviklingschef, har på et møde den 29. oktober indstillet tre kandidater til prisen:

·         Gladsaxe Bygningsentreprise

·         Moe A/S

·         Mark Hermann Chocolate

Tillykke til alle kandidater. Vinderen afsløres på Gladsaxe Erhvervskonference den 12. november kl. 17.20.

NCC Danmark vinder CSR People Prize for sit sociale ansvar

NCC vinder CSR People Prize

Entreprenørvirksomheden NCC Danmark vandt CSR People Prize for sit særlige sociale ansvar. NCC Danmark vinder prisen for sine stærke koncepter til at få sårbare unge og flygtninge i job.

Mød fem ledige akademikere på erhvervskonferencen

Gladsaxe Jobcenter deltager på Gladsaxe Erhvervskonference med fem, friske akademikere på spring til deres næste job. De er klar til dialog om, hvordan de kan understøtte væksten i din virksomhed.

Du kan møde:

• Hans, 22 år, elektroteknologi (bachelorudd.), matematisk modellering og computing (kandidatudd.)
  • Lea, 39 år, PhD i biologi
  • Rasmus, 27 år, biokemi (kandidatudd.)

• Sarah, 29 år, film- og medievidenskab (bachelorudd.), kommunikation (kandidatudd.)
  • Sofia, 25 år, industrial design and product development engineering (Bch Programme), Sustainable Design (MSc Programme)

Kontakt Jens Ribe på JENRIB@gladsaxe.dk for et CV.

Gladsaxestrategien er vedtaget

På byrådsmødet 10. oktober vedtog Byrådet Gladsaxestrategien, som er den overordnede ramme for, hvordan Gladsaxe vil bidrage til at skabe bæredygtig vækst og velfærd. Strategien gælder for 2018-2022 og erstatter den tidligere kommunestrategi

- Med Gladsaxestrategien vil vi bidrage til at skabe bæredygtig vækst og velfærd for en bedre by og en bedre verden. Forventningen med Gladsaxestrategien er, at vi får skabt noget, der er større end os selv, og at vi får skabt det sammen. For det her er et fælles projekt, der går ud over det partipolitiske, udtaler borgmester Trine Græse.

Gladsaxestrategien 2018-2022

Hvad koster det at lave en app?

Mange iværksættere har et ønske om at få udviklet en app på baggrund af en god idé, men ved ikke hvordan de kommer i gang. Der opstår mange spørgsmål, som det kan være svært at få svar på. Læs artiklen og få et overblik over, hvordan du kommer i gang med din app.

Nyt om Letbanen

Information til dine medarbejdere, når letbanearbejdet er i gang

Moving people - your smarter way to work. At komme frem til tiden er vigtigt for de fleste - både når de skal møde på arbejde og hente børn om eftermiddagen.

Læs mere om byggeriet af letbanen i Gladsaxe

Hold øje med trafikken - brug de kendte kanaler. Tryk på logoerne og kom direkte ind på siden.

google maps
DR P4
Rejseplanen

Vejdirektoratet
COWI CitySense

Kommende arrangementer

Innovation Board - ekspertsparring til virksomheder indenfor velfærdsteknologi

Er innovativ velfærdsteknologi og sundhed højt på jeres virksomheds agenda? Er I godt i gang med udvikling af et innovativt produkt eller service - eller en innovativt løsning, der er klar til at "go to market"? Torsdag 8. november hos Væksthus Hovedstadsregionen.

Gladsaxe Erhvervskonference

Temaet er partnerskaber som en ny nøgle til vækst. Konferencen holdes mandag 12. november kl. 13.30-17.30 hos Alfa Laval i Søborg.

Læs mere og tilmeld dig

Iværksætterintro - fra idé til forretning

Er det første gang, du starter egen virksomhed? Iværksætterintro giver en all-round intro til alt det, du skal have styr på. Få rådgivning om revision, forretningsudvikling og markedsføring. Tirsdag 13. november kl. 15.30-17.30 på Gentofte Rådhus.

MasterClass: Sådan får du kunder fra sociale medier

MasterClass om hvordan du får flere kunder og skaber salg gennem sociale medier. Tirsdag 13. november 2018 kl. 16.00-18.00.

Styrk din forretning med Verdensmålene - Fire brancheworkshops for SMVer

Repræsenterer du en mindre eller mellemstor virksomhed inden for fødevare-, tekstil-, legetøj- eller eksportbranchen? Og handler du internationalt? Workshop om Verdensmålene. Torsdag 15. november kl. 9.00-15.15 hos DIEH.

Gladsaxes Erhvervspolitik - Det gør vi for virksomhederne

Regional vækstmotor

Social media icon Social media icon

Gladsaxe Kommune - Rådhus Allé 7 - 2860 Søborg - Telefon: 39 57 50 00 - Mail: kommunen@gladsaxe.dk