Handicapråd klar til ny svingom med Byrådet

Mariagerfjord Kommunes nye Handicapråd glæder sig til samspillet med politikerne

lene_nielsen.jpg

Forhenværende byrådsmedlem Lene Nielsen er ny formand for Handicaprådet i Mariagerfjord Kommune.

Fjordkommunens nyvalgte Byråd får en ny og opdateret sparringspartner, når det gælder handicappolitiske spørgsmål. Der har nemlig været valg til Handicaprådet og nye ansigter er kommet til.

Det nye Handicapråd er netop trådt sammen og har konstitueret sig til den kommende fireårige periode. Tidligere byrådsmedlem og mangeårige medlem af Handicaprådet Lene Nielsen er ny formand. Hun glæder sig til endnu en svingom med hendes nu tidligere byrådskolleger.

- Fra min tid i Byrådet kender jeg værdien af en stærk sparringspartner på Handicapområdet. Politikerne har nemlig brug for både med- og modspil, når de skal træffe beslutninger, som har stor betydning for mennesker med handicap, siger Lene Nielsen.

En af rådet første opgaver er være med at formulere en ny handicappolitik i samarbejde med de lokale politikere. En opgave som Lene Nielsen og resten af Handicaprådet glæder sig til:

- Vi har tradition for et godt samarbejde i Handicaprådet og vi har en fin dialog med politikerne. Det ser vi frem til at føre videre i de næste år, hvor store prioriteringer på Handicapområdet kommer på dagsordenen. Her glæder vi os til at sætte vores fingeraftryk på kommunens handicappolitik, slutter Lene Nielsen.

Ud over formanden Lene Nielsen består Handicaprådet af Helle Qvist Toft, Per Lynge Laursen, Helle Mølgaard, der er udpeget Byrådet. Hertil kommer Bent Manø Karlsen, Viv Harbo Christiansen og Torben A. Jensen, der er udpeget af Danske Handicaporganisationer. Sidst, men ikke mindst er Anne-Katrine Buck valg til Handicaprådet af forældre til børn med handicap.

• Formand for Handicaprådet, Lene Nielsen, tlf. 24825112.
  • Familie- og handicapchef Kit Borup, tlf. 29237938.

Mariagerfjord Kommune

Nordre Kajgade 1 | 9500 Hobro | Tlf: 97 11 30 00 | raadhus@mariagerfjord.dk