Nyhedsbrev 8. juni 2018

Ny trafikovervågning hjælper trafikanterne mod at sidde i kø

Som led i forberedelserne til letbanebyggeriet har Gladsaxe nu sat trafikovervågningssystemet City Sense i funktion i tre af kommunens erhvervsområder. Med City Sense kan virksomheder og medarbejdere via pc'en holde øje med trafikken på Ring 3, så de kan vælge at køre til og fra arbejde på de tidspunkter, hvor der er mindst mulig trafikbelastning.

Læs mere

CitySense ved Dynamovej

Hans H. Hylby (tv.) fra virksomheden ViewCare har som medlem af trafikgruppen i Mørkhøj Erhvervskvarter været med til at udvikle og opsætte et skilt om den nye City Sense-løsning ved udkørslen fra Dynamovej. Skiltet blev sat op af Gladsaxe Kommunes driftsafdeling

Novo Nordisk fyrer igen

Novos topchef

Novo Nordisk topchef Lars Fruergaard Jørgensen

Pres på indtjeningen i USA kan på verdensplan koste op til 3000 medarbejdere hos Novo Nordisk jobbet, skriver Børsen.

Novo Nordisk overvejer at skille sig af med tusindvis af ansatte som led i en spareplan, der skal sænke omkostningerne for at kompensere for et forventet fald i indtjeningen i USA.

Høring af Gladsaxestrategien 2018-2022

Gladsaxestrategien 2018-2022 er i høring. Som en af de første kommuner i Danmark har Gladsaxe taget hul på at indarbejde FN's verdensmål for bæredygtig udvikling i hele vores måde at arbejde på. Det skal understøtte visionen om bæredygtig vækst og velfærd.

Du få indflydelse ved at sende indsigelser og ændringsforslag til glstrategi_svar@gladsaxe.dk eller til Gladsaxe Byråd, Strategi, Kommunikation og HR, Rådhus Allé 7, 2860 Søborg.

Gladsaxestrategien i høring

Søborg Gazelle ekspert i renovering af ældre ejendomme

Pre/nor

På Telefonvej i Søborg sidder administrerende direktør Steffen Dam og arbejder med et nyt tilbud på en renoveringsopgave af en gammel bygning. "Vi søger primært mod opgaver, der går ud på at bevare og renovere gamle bygninger. Det er det, vi brænder for, og det er ægte bæredygtighed", siger han.

Væksten ligger i Skyen

På Vandtårnsvej 62 i Søborg ligger virksomheden Cloudeon. Gladsaxe Kommunes erhvervs- og vækstteam tog på besøg hos virksomheden for at lære virksomheden bedre at kende, samt at høre om den fantastiske væksthistorie - en vækstrejse, der i øvrigt er blevet til i et rigtigt godt samarbejde med Væksthus Hovedstadsregionen.

Besøg hos Cloudeon

Kommuneplantillæg om detailhandel i høring og input fra borgerpanel

Byrådet har 23.05.2018 vedtaget at fremlægge forslag til Tillæg 1 til Kommuneplan 2017 om Detailhandel til offentlig høring i 10 uger. Det overordnede formål med bestemmelserne er at sikre levende bymidter og bydelscentre, hvor der er en blanding af store og små butikker, kædebutikker, supermarkeder og specialbutikker. Derfor muliggør Tillæg 1 til Kommuneplan 2017 store butikker, der kan fungere som ankerbutikker og tiltrække kunder fra et større opland.

Konference om privat-offentlige bysamarbejder

Konference i Gladsaxe erhvervsby

Hvorfor går stadigt flere private aktører sammen med kommunerne om at sikre byområders attraktivitet og forbedre virksomhedernes rammebetingelser?

Hør buddet fra blandt andre investoren, den forretningsdrivende og formanden for cityforeningen.

Persondataforordningen

Den 25. maj 2018 trådte den nye databeskyttelsesforordning (GDPR) i kraft. Du modtager vores nyhedsbrev, fordi du har tilmeldt dig - og i den forbindelse har vi gemt dit navn og din mailadresse i vores database. Vi anvender kun dine data til at sende dette nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig på linket nederst på siden.

Udbud

Renovering af tagkonstruktion

Gladsaxe Kommune renoverer 6500 m2 tagkonstruktioner på Gladsaxe Skole, Gladsaxe Møllevej 128. Opgaven omfatter skimmelsvampsanering, efterisolering, lofter, belysning og tagdækning. Opgaven udføres i hovedentreprise.

Der afholdes licitation den 28. juni 2018.

Kommende arrangementer

Dansk Erhverv inviterer: Ejerskiftedagen 2018

Tirsdag 12. juni 2018, kl. 14.00-17.00 hos Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K.

Læs mere og tilmeld dig

FN's verdensmål: fra filantropi til forretning

Tirsdag den 12. juni 2018 kl. 13:00-16:30 hos DI, Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1553 København V

Læs mere og tilmeld dig

Trafiknetværk åbner for nye virksomheder

I Gladsaxe har vi et erhvervsnetværk 'Smart Mobility in LOOP CITY', der arbejder med transportforhold, trængsel og mobilitet. I netværket ønsker vi et proaktivt samarbejde mellem virksomheder og kommune, som blandt andet kan adressere transportudfordringen under anlæg af letbanen. Netværket har eksisteret i to år, men er nu åbent for nye virksomheder. Så hvis I er motiveret for at arbejde med Mobility Management, og har lyst til at afsøge nye løsninger sammen med andre, så er I velkomne til være med.

Næste møde i netværket er onsdag den 13. juni  kl. 9.30-12.00 på Gladsaxe Rådhus.

Tilmelding via mail til annest@gladsaxe.dkSe dagsorden for mødet.

Smart Mobility netværksmøde - Dagsorden_130618.pdf

Kom til VIRKBAR hos Mark Hermann Chocolate

- Til glæde for ganen - til gavn for Erhvervsbyen!

Onsdag den 20. juni kl. 15.00 - 17.00 hos Mark Hermann Chocolate, Rosenkæret 15, Søborg

Gladsaxes Erhvervspolitik - Det gør vi for virksomhederne

Regional vækstmotor

Social media icon Social media icon